C++ - program nie chce przyjąć dużych wartości

C++ - program nie chce przyjąć dużych wartości
EX
  • Rejestracja:około 13 lat
  • Ostatnio:prawie 13 lat
  • Postów:3
0

Witam, mam taki o to problem iż muszę napisać program operujący wartościami rzędu 109 a program który napisałem nie przyjmuje nawet 10</sup>7. Nie jest to wina zmiennych, próbowałem na wielu różnych które teoretycznie powinny przyjmować te wartości, zwykły int przyjmuje teoretycznie 410^9 ponad. Próbowałem przyjmować zmienne zarówno cin'em (z użyciem ios_base::sync_with_stdio(0)*) jak i **printf'em **

załączam fragment kodu, ta jedynka już się nie wyświetla więc błąd musi być w tym fragmencie:

Kopiuj
#include<iostream>
#include<cstdio>
//#include<vector>
using namespace std;
unsigned int x,m,n,tab[1000001];
//vector <long long int> V;
int main()
{
    ios_base::sync_with_stdio(0);
    cin>>n>>m;
unsigned int wynik[m];
    for(unsigned int i=0; i<n; i++){
            cin>>x;
            cout<<"1"; 

Byłbym wdzięczny za pomoc :)

edytowany 1x, ostatnio: exos
Shalom
  • Rejestracja:około 21 lat
  • Ostatnio:około 3 lata
  • Lokalizacja:Space: the final frontier
  • Postów:26433
1

Problem jest gdzie indziej:

Kopiuj
unsigned int wynik[m];

int to zwykle 4 bajty. Stos masz pewnie nie większy niż 20MB, więc nie stworzysz tak tablicy większej niż 5 milionów elementów na stosie. Jak ty mu chcesz podać więcej to nie zadziała.
Lekcja na dziś: dynamiczna alokacja pamięci na stercie.


"Nie brookliński most, ale przemienić w jasny, nowy dzień najsmutniejszą noc - to jest dopiero coś!"
edytowany 1x, ostatnio: Shalom
EX
  • Rejestracja:około 13 lat
  • Ostatnio:prawie 13 lat
  • Postów:3
0

Shalom, problem leży w tym że wg treści zadania z którym walczę każda zmienna musi przewidywać wartości do 10^9, więc nie mogę zmniejszyć żadnej, jak sprawić żeby przyjmowało takie wartości?

Shalom
  • Rejestracja:około 21 lat
  • Ostatnio:około 3 lata
  • Lokalizacja:Space: the final frontier
  • Postów:26433
1

Czy ty umiesz czytać? Problem NIE LEŻY W ZAKRESIE ZMIENNYCH tylko w NIEPOPRAWNYM utworzeniu tablicy obiektów. Z łaski swojej przeczytaj sobie o funkcji malloc() albo o new[]


"Nie brookliński most, ale przemienić w jasny, nowy dzień najsmutniejszą noc - to jest dopiero coś!"
ZJ
Podejrzewam, że w tym problemie problem może leżeć między monitorem i krzesłem. Mała jest szansa na dostanie zadania które wymaga 4 GB pamięci.
msm
Dodatkowo VLA nie ma w C++, ale ten błąd to niestety standard.
EX
  • Rejestracja:około 13 lat
  • Ostatnio:prawie 13 lat
  • Postów:3
0

Powinienem zaznaczyć na samym początku, programuje zaledwie rok, więc pierwszy raz widzę funkcje o których mówisz. Zadanie jest poza wielkościami zmiennych banalne, muszę stwierdzić ile razy występuje dana liczba w ciągu podanym przez użytkownika. Program chciałem rozwiązać najoczywistszym sposobem zliczając w tablicy wystąpienia liczb i przy sprawdzaniu po prostu odwołać się do danego indeksu tablicy.

Na zajęciach nie było nic na temat tych funkcji które wymieniasz, nie ma jakiegoś bardziej podstawowego sposobu ominięcia tego?

RE
Moderator
  • Rejestracja:około 18 lat
  • Ostatnio:około rok
1

Programujesz rok, a o alokacji na stercie słyszysz pierwszy raz?

msm
To raczej nic dziwnego, po trzech latach liceum z rozszerzoną informatyką nie wie się co to klasa.
rincewind
  • Rejestracja:ponad 16 lat
  • Ostatnio:ponad 8 lat
0

Jeśli program ma zliczać wystąpienia liczb, to dużo efektywniej byłoby zastosować słownik:

Kopiuj
std::map<long long int, size_t> counts;
// dla kazdej wczytanej liczby n:
++counts[n];
// wypisanie:
for (auto i = counts.cbegin(); i != counts.cend(); ++i)
    std::cout << "Liczba " << i->first << " wystapila " << i->second << " razy\n";

I to właściwie wszystko.


Shalom
  • Rejestracja:około 21 lat
  • Ostatnio:około 3 lata
  • Lokalizacja:Space: the final frontier
  • Postów:26433
0

@rincewind efektywniej? Chyba tylko pamieciowo! Bo czas dostępu do elementu <map> to O(logn) a w tablicy O(1). No ale biorąc pod uwagę pomysł autora na tablicę na miliard elementów to chyba i tak jest jedyne sensowne rozwiązanie ;]
@exos lekcja matematyki na dziś:

  • zmienna int ma zwykle 4 bajty
    Tablica na miliard intów ma 10^9 * 4 = 4GB
    Czyli twój program będzie chciał zaalokować 4GB pamięci! Głowe daje że na SPOJu na którym to piszesz limit jest duuuuużo niższy.
    A wracając do twojego błędu: nie, nie da się tego "prosto ominąć", ale też dynamiczna alokacja nie gryzie...
Kopiuj
int* tablica = new int[100000000];
//kod
delete[] tablica;

i voila, mamy tablicę dynamiczną na stercie...


"Nie brookliński most, ale przemienić w jasny, nowy dzień najsmutniejszą noc - to jest dopiero coś!"
Endrju
  • Rejestracja:około 22 lata
  • Ostatnio:ponad rok
0
Shalom napisał(a)

Chyba tylko pamieciowo! Bo czas dostępu do elementu <map> to O(logn) a w tablicy O(1).

Być może std::unordered_map będzie szybszy. Powinien, w końcu to hashmapa.


"(...) otherwise, the behavior is undefined".
edytowany 1x, ostatnio: Endrju
Shalom
Tak, ale nadal będzie to wolniejsze od zwykłej tablicy, bo będzie miało narzut na liczenie skrótu i na rozwiązywanie konfliktów ;)

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.