Projektowanie domu

0

Witam.
Chcę zrobić aplikację, której częścią będzie możliwość rysowania własnego domu (mieszkania) z gotowych elementów (ściana, drzwi, okna) i chciałem się dowiedzieć jak się do tego zabrać i od czego zacząć bo nie mam zielonego pojęcia od której strony do tego podejść. Pracuję w Code Gear Builder c++2007.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie rady i pomoc

0

A powiedz mi co do tej pory napisałeś w c++??? Bo jeżeli jesteś następnym geniuszem, który po napisaniu "hello world" chcę napisać OSa, to odpuść sobie...

0

Nie, no nie mam jakiś wielkich doświadczeń w C++, pisałem np programy do obsługi 5 kanałowego analizatora stanów logicznych komunikującego się po LPT.
Nie wiem czy to nie jest za duże wyzwanie dla mnie, dlatego się pytam o jakąś wstępną pomoc i poradę. Jak będzie to dla mnie za dużo to sobie to raczej odpuszczę, ale muszę przyznać, że jestem zdeterminowany, żeby to zrobić.

0

2D/3D zainteresuj się grafiką od strony programowania(głównie) i tworzenia(chyba, że ktoś będzie ci te wszystkie modele/tekstury robił). Stwórz kilka prostych modeli/obrazków i spróbuj je wyświetlać, potem tworzyć scenę jakąś prostą z możliwością poruszania się po niej. Dalej już z górki - dużo pisania, ale względnie prostego.

0

Ok, mniej więcej rozumiem. A znasz może jakieś strony na których można o tym poczytać?? Bo często spotkać można strony na których jest niby wszystko, a w zasadzie nic....Jeżeli chodzi o temat grafiki to muszę przyznać, że na chwilę obecną jestem jeszcze zielony :) No poza Wężem w 2d.
Pozdrawiam

0

może blender?

0

Blender to chyba do dość dobrej grafiki, a mi zależy na prostej grafice 2d, to to projektowanie domu to ma być tylko dodatek w całej aplikacji.

0

jak 2D, to bardzo upraszczasz sprawę i sobie i nam :). Proponuję na początek WinApi(jak jesteś ambitny to próbuj DirectX, ale przygotuj się na wykłady z matmematyki ;P):
DCoC++

0
j_s_r_n napisał(a)

ponuję na początek WinApi

Chyba żeś się rozminął z rozumem...

0
Świętowit napisał(a)
j_s_r_n napisał(a)

ponuję na początek WinApi

Chyba żeś się rozminął z rozumem...

staram się jak mogę ;P
a tak poważnie to jedną z pierwszych pierwszą gierek zrobiłem w Winapi, a to nic innego jak manipulacja przygotowanymi wcześniej bitmapami + timer.

co innego proponujesz?
WinForms + System.Drawing?
C++ Buider z Canvasem?
DarkGDK, ew. c# + XNA?
DirectX?
Assembler + Mode13h?

0

Cokolwiek wysokopoziomowego, WINAPI w tym wypadku to tylko niepotrzebna komplikacja. .NET się nieźle sprawdza, z XNA nie miałem doświadczenia, ale podobno jest bardzo przyjemne.

0

jest ale tylko do C#.
Do C++ jest DarkGDK, ale jeszcze w praktyce go nie znam.

0

Ciekawy pomysł. Będę musiał pokombinować, bo szczerze to grafika tutaj ma być dosyć prosta.
Dziękuję za pomysły i rady :) [soczek]

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1