biblioteka allegro - entry point not found

biblioteka allegro - entry point not found
WA
  • Rejestracja:prawie 22 lata
  • Ostatnio:ponad 2 lata
0

Mam do napisania grę - obiektowo w C++. Piszę ją w Visual Studio 2008 przy użyciu biblioteki allegro. Struktura plików wygląda następująco:
Pliki nagłówkowe
Pliki bitmap
Pliki cpp

Jeśli mam klase typu menu, to w pliku menu.h mam informacje o tym jak wygląda klasa menu. A w pliku cpp mam implementacje metod klasy menu.

Problem z tym, że jak w pliku nagłówkowym includuje allegro.h to otrzymuję następujący błąd:

LINK: fatal error1561: entry point must be defined

Potrzebuje tej biblioteki w pliku h aby zdefiniować zmienną typu BITMAP*

CR
  • Rejestracja:ponad 17 lat
  • Ostatnio:ponad 15 lat
0

czyżbyś nie zrobił main() albo WinMain() [???]

WA
  • Rejestracja:prawie 22 lata
  • Ostatnio:ponad 2 lata
0

mam tak:

plik main.cpp, main.h, menu.cpp, menu.h, ... i w pliku main.cpp mam oczywiście main() {...}, ale allegro includuje w menu.h, w którym nie mam main -a.

deus
  • Rejestracja:prawie 21 lat
  • Ostatnio:ponad 12 lat
0

Ekhm, bład to masz linkera, przy budowaniu projektu, twierdzi, że nie znaleziono funkcji main... masz wszystkie pliki dołączone do kompilacji?


I nie udawaj, że rozumiesz.
WA
  • Rejestracja:prawie 22 lata
  • Ostatnio:ponad 2 lata
0

tak, problem pojawia się gdy w pliku manu.h wpiszę linijkę:

Kopiuj
#include <allegro.h>

jak tej linijki nie ma to wszystko jest ok.

adf88
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:około 12 lat
0

Podeślij mi ten projekcik na [CIACH!], zobaczymy o co tam chodzi.

CR
  • Rejestracja:ponad 17 lat
  • Ostatnio:ponad 15 lat
0

a jakbyś spróbował to ustawić?
user image

adf88
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:około 12 lat
0

Użyj main'a unicode:

Kopiuj
int wmain()

albo kompiluj allegro ze źródeł.

quetzalcoatl
  • Rejestracja:około 18 lat
  • Ostatnio:ponad 6 lat
0

1' napisz nam, co masz ustawione w opcjach projektu, w polu ktore zakreslil crayze
2' pokaz nma swoj main.cpp oraz main.h
3' mowisz "jak tej linijki nie ma to wszystko jest ok" - tzn. ze bez tego #include wszystko sie kompiluje bez zadnych bledow i uruchamia?


no to pojechałem z nieobecnością.. chwila przerwy i prawie rok przeleciał
Herk
  • Rejestracja:ponad 20 lat
  • Ostatnio:ponad 8 lat
  • Postów:272
0

Interpretacja błędu według Microsoft-u

http://support.microsoft.com/kb/140597


---
quetzalcoatl
  • Rejestracja:około 18 lat
  • Ostatnio:ponad 6 lat
0
Herk napisał(a)

Interpretacja błędu według Microsoft-u

http://support.microsoft.com/kb/140597

http://support.microsoft.com/kb/140597 napisał(a)

Applies to:

  • Microsoft Visual C++ 4.0 Standard Edition
  • Microsoft Visual C++ 4.1 Subscription
  • Microsoft Visual C++ 4.2 Enterprise Edition
  • Microsoft Visual C++ 4.2 Professional Edition

czytaj ze zrozumieniem..


no to pojechałem z nieobecnością.. chwila przerwy i prawie rok przeleciał
adf88
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:około 12 lat
0

Problem się pojawia przy jakimkolwiek includzie <allegro.h> korzystając z gotowego .lib'a

0

na przyszłość, na sam koniec tuż za main () {return 0;} nalezy dodac linijke z :END_OF_MAIN()

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.