Jest taki emulator DosBox rozprowadzany jako open source. Chciałem spróbować zrobić pewne niewielkie modyfikacje, jednak trzeba zacząć od sprawy kompilacji.
Oczywiście z podanej strony można ściągnąć zarówno źródło, jak i binarkę programu.
Na stronie http://www.dosbox.com/wiki/BuildingDOSBox jest opisany sposób kompilacji programu.
Jednak opisany sposób jest w zasadzie pod Linuxa, pod którym to idzie gładko (ja nie używam Linuxa).
Jest opisane, że do kompilacji pod Windows trzeba zainstalować MiniGW i MSys. Spróbowałem, z tego co widzę, dużo jest cudowania a i tak nie udało mi się skompilować. Z tego co widzę, jest to rozwiązanie żywcem przeniesione z Linuxa na Windows.
Tutaj trzeba najpierw skompilować biblioteki SDL, a potem emulator. Co do bibliotek, to myślę, że ich kompilację pominę, tylko wykorzystam te, które są dołączane już skompilowane w najnowszej wersji programu. Ewentualnej modyfikacji miałoby podlegać tylko i wyłącznie program DosBox.
Ogólna zasada jest taka, że program ten kompiluje się na podstawie pliku MAKEFILE. Program jest napisany w C++.
Nie mam rozeznania wśród kompilatorów C i C++.
W takim razie, czy jest taki kompilator C++ dla Windows, którym można skompilować wspomniany kod programu bez problemu otrzymując w pełni sprawny emulator? To byłoby prostrze i pewniejsze niż "udawanie" Linuxa za pomocą MSys i MiniGW.
Jeżeli jest to jak się taki kompilator nazywa?