mam coś takiego
class sciana {
public:
int a,b;
int pole ();
sciana()
{
this->a=1;
this->b=1;
};
sciana(int b1, int b2)
{
this->a=b1;
this->b=b2;
};
};
class prostopadlo {
public:
sciana s1, s2, s3;
};
i teraz chce zrobic taki konstruktor w klasie prostopadlo, ktory dostaje 3 inty (boki prostopadloscianu), a następnie uruchamia 3 razy konstruktor klasy sciana (dla s1, s2, s3) i wpisuje boki a i b
probowalem w ten sposob, ale są błędy:
prostopadlo(int b1, int b2, int b3)
{
this->s1(b1, b2);
this->s2(b1, b3);
this->s3(b2, b3);
};
no i podobnie konstruktor domyslny tej klasy, czyli
jesli wywolam w mainie:
prostopadlo figura;
to żeby tworzył obiekt klasy prostopadlo i w niej kazdy z elementow s1, s2 i s3 mial wywolany konstruktor domyslny. czyli zeby automatycznie przyjmowalo wartosci 1.
pozdrawiam