Witam,
Mam pewien problem z tworzeniem Launchera do gry MMORPG. Chciałbym dodać do tego programu wykrywanie czy serwer jest offline czy online, coś za zasadzie wysyałnie danych do serwera (ping) i jeżeli serwer odpowie ustawić text label na OnLine jeżeli nie odpowie to na OffLine. (może niezbyt trudne zagadnienie lecz ja dopiero zaczynam przygode z programowaniem (Mam 15lat))
Pozdrawiam Jajcer
0
0
using System;
using System.Net.NetworkInformation;
namespace ConsoleApplication1
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
Ping p = new Ping();
if (p.Send(@"www.4programmers.net", 1000).Status == IPStatus.Success)
{
//label.text = "online";
}
else
{
//label.text = "offline";
}
}
}
}
0
thx ;] Działa
0
Tylko jeden problem kiedy serwer jest offline wywala błąd (w aplikacji konsolowej jak i okienowej), ma ktoś jakis pomysł?
0
jajcer napisał(a)
Tylko jeden problem kiedy serwer jest offline wywala błąd (w aplikacji konsolowej jak i okienowej), ma ktoś jakis pomysł?
Nie wiem czy to cie zadowoli ale moim zdaniem powinieneś przechwycić wyjątek, jezeli bedzie to PingException to mozesz sądzic ze nie stało sie nic powaznego - po porstu serwer jest offline
string str = "balablabala.net";
Ping p = new Ping();
try
{
if (p.Send(str, 1000).Status == IPStatus.Success)
{
//Online
}
else
{
//Offline
}
}
catch (PingException e)
{
Console.WriteLine("Ping Exception: {0}", e.Message);
/*
prawdopodobnie serwer jest offline, wiec zamiast powyzszej linijki mozesz wyswietlic "offline" na labelu
*/
}
catch (Exception e)
{
Console.WriteLine("Exception: {0}", e.Message);
}