Witam.
Próbuję zrobić stronę internetową w, której w okienku będzie kostka Rubika, która sama się układa lub układa ją użytkownik.
Moglibyście mi tylko poradzić czego użyć do samej grafiki, żeby było kompatybilne i w miarę przyszłościowe? Na razie natknąłem się na GLUT i GLFW
Z góry dziękuję
Na pewno w C# w ASP .Net Core, ale na graficznych się nie znam i nie chciałbym stracić dużo czasu ucząc się niechcący czegoś przestarzałego. Na razie właśnie słyszałem o GLUT, GLFW i OpenTK — osek916 8 minut temu
Ale masz świadomość, że w/w kod wykonuje sie na serwerze, i malunki tak powstałe widziałby najwyżej ktoś na serwerze (a że to serwer, to nie ogląda ich nikt) ?
Hipotetycznie można sobie wyobrazić oprogramowanie serwer-side, które na jeden strzał wyprodukuje statycznego JPG, i ten JPG zostanie przekazany do przeglądarki internetowej. Ale chyba dziś już nikt tak nie robi, są klientowskie biblioteki graficzne w JS.
jeszcze inną szansą jest wyprodukowanie po stronie serwera pliku SVG (pochodna XML) który powędruje do przeglądarki (nie wiem o nim nic, wzmianka teoretyczna).
Jak więc widzisz wysoko wydajne biblioteki graficzne są na nic.
Lol @AnyKtokolwiek to nie ma gier przeglądarkowych?
https://fusee3d.org/page/examples/
Sądzę że powinno wystarczyć do kostki Rubika :)
fasadin napisał(a):
Lol @AnyKtokolwiek to nie ma gier przeglądarkowych?
https://fusee3d.org/page/examples/
Sądzę że powinno wystarczyć do kostki Rubika :)
A czy to przeczy czemuś, co napisałem?
Powstaje JS itd itp ...
Trochę overkill, ale lubię Unity, więc może coś takiego:
Alternatywnie, może jednak implementacja w Three.js opakowana w C# stronkę, do obsługi stanu?
(trochę implementacji pałęta się po sieci, np. już dość wiekowe https://github.com/joews/rubik-js )
Nie bawiłem się jeszcze Blazor'em na tyle poważnie aby polecać, ale jeśli to dla własnej zabawy, uderzyłbym w tym kierunku.