Skrypt na strzelającego bota Unity C#

Skrypt na strzelającego bota Unity C#

Wątek przeniesiony 2017-10-22 14:07 z C/C++ przez kq.

K3
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:prawie 3 lata
  • Postów:6
0

Witam!
Ma ktoś skrypt na strzelającego bota w stronę gracza? Próbowałem sam zrobić ale mi nie wychodzi, albo nie strzela a jak już strzela to kręci się wokół mnie i strzala 10000 razy na sekunde. W skrypcie na AI bot na razie mnie szuka, ale chciałbym zrobić że kiedy mnie znajdzie to zacznie strzelać. Proszę o pomoc.

c7
  • Rejestracja:prawie 11 lat
  • Ostatnio:ponad rok
  • Postów:89
0

Najprościej:

Kopiuj
1. Dodajesz trigger do bota
2. Jeśli gracz wejdzie w trigger:
    spójrz na gracza (możesz użyć Transform.LookAt())
    wystrzel pocisk (np. co x sekund -napisz coś w rodzaju cooldown-u)

Edit.
zainteresuj się funkcją OnTriggerEnter

edytowany 1x, ostatnio: c7
NE
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:ponad 6 lat
  • Postów:3
0

Ja bym tu raczej próbował z player = GameObject.FindGameObjectWithTag("Player"). Dalej ustalenie pozycji gracza player.transform.postion. Dalej obliczasz dystans(różnice pomiędzy obiektami) jeśli różnica jest odpowiednio mała to przeciwnik strzela.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.