Komunikator C# po WAN

Komunikator C# po WAN
MR
  • Rejestracja:ponad 9 lat
  • Ostatnio:ponad 8 lat
  • Postów:19
0

Witam,

Piszę grę w statki po sieci. Do stworzenia połączenia między dwoma komputerami chciałem wykorzystać połączenie TCP/IP proste połączenie serwer-klient, wzorowałem się na prostych komunikatorach dopasowując je do swoich potrzeb, lecz jest taki minus bo komunikatory te działają po LAN a nie po WAN, lecz może się mylę i po prostu źle nawiązuję połączenie. Proszę o pomoc i porady jak rozwiązać problem :) Z góry dzięki

0

Żeby gniazda działały po WAN musisz mieć na serwerze otwarte/przekierowane porty i odpowiednie ustawienia firewalla, żeby można było się z "zewnątrz" dostać do komputera.

MR
  • Rejestracja:ponad 9 lat
  • Ostatnio:ponad 8 lat
  • Postów:19
0

Oki. Może troszkę też rozjaśnię... wzorowałem się na tym komunikatorze, kilka osób polecało mi go na początek styczności z siecią http://www.centrumxp.pl/dotNet/831,Komunikator-w-C.aspx

czyli istone jest by wybrać otwarty port i ustawić firewalla, czy jednak może aplikacja będzie wymagała przeróbek

Azarien
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:40 minut
0

Najpierw sprawdź czy twój program działa w sieci LAN. Jak nie działa to to wina programu.

Dopiero wtedy martw się o WAN.

MR
  • Rejestracja:ponad 9 lat
  • Ostatnio:ponad 8 lat
  • Postów:19
0

Po LAN śmiga bez problemu

Sarrus
  • Rejestracja:prawie 14 lat
  • Ostatnio:11 dni
  • Postów:2512
0

W samym programie nie ma różnicy czy jest to LAN czy WAN. IP to IP i koniec (jedynie ustawienie niskiego timeoutu może robić różnicę). Najpewniej gdzieś to połączenie masz blokowane. Jakiś firewall. Podaj przykład z jakich adresów na jakie się łączysz (wykrzyżykuj dwa ostatnie oktety) oraz zamieść kod.

MR
  • Rejestracja:ponad 9 lat
  • Ostatnio:ponad 8 lat
  • Postów:19
0

W załączniku wrzuciłem napisany komunikator działający po lan, co to znaczy wykrzyżykować dwa ostatnie oktety? , łączę się normalnie po publicznym ip i jednym z otwarych portów i tyle

Sarrus
Chodziło o to, żebyś nie podawał swojego publicznego IP. Tak na wszelki wypadek. Przykład: 83.27.X.X
HI
  • Rejestracja:prawie 13 lat
  • Ostatnio:4 dni
  • Postów:1857
0

Ustawiłeś przekierowanie poru po którym próbujesz się łączyć?

MR
  • Rejestracja:ponad 9 lat
  • Ostatnio:ponad 8 lat
  • Postów:19
0

Dodałem przekierowanie portu na routerze. Teraz wszystko co leci na port 8000 jest przekierowywane na moje komputer stacjonarny z którego hostuje. W IP podaje swoje publiczne ip a port 8000, natomiast na lapku podłączonym do innej sieci uruchamiam aplikacje jako klient i wpisuje identyczne dane: publiczne ip stacjonarki, czyli ip serwera i port 8000, nadal brak połaćzenia :(

0

Przy przekierowaniu na routerze podajesz prywatny adres IP swojego komputera w sieci lokalnej.

HI
Czyli tak jak napisał: Teraz wszystko co leci na port 8000 jest przekierowywane na moje komputer stacjonarny z którego hostuje
0

Dokładnie tak port 8000 przekierowanie na localne IP 192.168.0.123, przy próbie nawiązania połączenia wystarczy mi puliczne IP i port 8000 jeśli się nie mylę, resztę powinien załatwić za mnie router, tylko nadal nie działa :(

Sarrus
  • Rejestracja:prawie 14 lat
  • Ostatnio:11 dni
  • Postów:2512
0

Upewnij się jeszcze, że przekierowujesz na właściwy port. Wygląda na to, że przekierowanie masz źle, ale sprawdź czy nie masz przypadkiem włączonego firewalla windowsowego

HI
  • Rejestracja:prawie 13 lat
  • Ostatnio:4 dni
  • Postów:1857
0

Na czas testów (i tylko na ten czas) ustaw DMZ na adres IP komputera na którym uruchamiasz serwer i wyłącz na nim zapore Windows (+dodatkowego firewalla jeżeli masz).

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.