Witam!
Program, który piszę uruchamia okno z możliwością rysowania i dopasowuje je do rozdzielczości ekranu. Czyli jasne jest, że w zależności od ustawień karty graficznej użytkownika, rozmiar ten będzie się zmieniał. Aby rozpocząć rysowanie, użytkownik musi na w pierwszym kroku podać wymiary ramy ( Wysokość x Szerokość). Min wartości to 600x600, max to 6000x6000. Moje pytanie: w jaki sposób przeliczyć wymiar okna z ty co poda użytkownik, żeby zachować wiarygodną skalę? Chodzi głównie o zachowanie proporcji.
Pozdrawiam,
M
- Rejestracja:około 11 lat
- Ostatnio:prawie 2 lata
- Postów:74
0
- Rejestracja:prawie 11 lat
- Ostatnio:ponad 7 lat
- Postów:475
0
A jak sobie wyobrazasz przeskalowanie kwadratu na prostokąt, zeby zachowac proporcje? Przeciez ktorys wymiar trzeba bedzie rozciagnac/skurczyć (zakladajac, ze rama bedzie wypelniala calą przestrzeń)
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.