Typy generyczne - kolejka priorytetowa

Typy generyczne - kolejka priorytetowa
N1
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:ponad 11 lat
  • Postów:1
0

Witam!
Mam problem z zaimplementowaniem kolejki priorytetowej na drzewie turniejowym przy użyciu typów generycznych. Mianowicie gdy usuwam element chciałbym w to miejsce wstawiać najwiekszą mozliwą wartosć (mniejsza wartosć klucza wygrywa) ,żeby potem przy porównaniu wygrywał ten nie usunięty. Nie mam pomysłu jak mogłbym to zrealizowac na typach generycznych.

Z góry dziękuję za pomoc

TF
  • Rejestracja:prawie 13 lat
  • Ostatnio:prawie 11 lat
  • Postów:9
0

Sprecyzuj pytanie - nie wiesz jak zaprogramować w sensie algorytmicznym czy jak porównywać wartości pisząc klasy generyczne?
Jeśli to drugie to zainteresuj się tzw. "type constraints" np.

Kopiuj
 
class PriorityQueue<T> where T : IComparable<T>
{
...
}
  • od teraz w "zmiennych typu T" jest widoczna metoda .CompareTo itd. (oczywiście typ musi implementowac IComparable<Typ>)
edytowany 1x, ostatnio: theFex

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.