Witam,
Robię praktyczny model wariometru, który drogą radiową będzie przesyłał dane do komputera.
Na podstawie http://forum.atnel.pl/topic1226.html opracowałem terminal, który te dane odbiera i wyświetla. Chciałbym jednak aby oprócz wykresów i danych w labelach można było obejrzeć dane wyświetlane w postaci "wariometru analogowego"- graficznie.
Niestety moja znajomość C# opiera się głównie na wymienionym wcześniej a nie ma tam słowa o grafice.
Chodzi o to aby było w tym moim terminalu okno wyglądające mniej więcej jak to z załącznika (okrąg) gdzie przy przesłaniu z wariometru danej 3 m/s wskazówka z obrazka przesunęła się na wartość 3 m/s.
Próbowałem zrobić coś na wzór zegarka analogowego z http://www.centrumxp.pl/dotNet/1457,Analogowy-zegarek.aspx#komentarz_54805 , niestety nie udało mi się wykonać tej aplikacji - autor nie zamieścił całości kodu a z dostępnych fragmentów nie potrafię poskładać całości.
Czy ktoś mógłby mi doradzić jakiś fajny poradnik z rysowaniem prostych rzeczy w C# albo powiedzieć jak to zacząć?
Wiem, że muszę narysować okrąg, napisać na nim wartości (od -5 m/s do +5 m/s) a następnie narysować wskazówkę która zaczynała się będzie w środku okręgu a kończyła na x i y wyliczonym z cos i sin i danej odebranej z wariometru. Dobrze myślę? Jak wykonać to w praktyce?
Proszę o pomoc. W załącznikach kod mojego termianalu i prymitywny obrazek przedstawiający jak mniej więcej ma wyglądać ten mój analogowy wariometr.
Z góry dzięki za pomoc,
Picek
- okrąg.jpg (7 KB) - ściągnięć: 200
- Terminal.7z (34 KB) - ściągnięć: 151
graphics
a należy zwolnić, albo przezDispose()
, albo umieścić go w blokuusing
.IDisposable
. Pod IDE bez dodatków możesz łatwo sprawdzić czy ma metodęDispose()
.