Visual C# - programowanie grafiki prostej

Visual C# - programowanie grafiki prostej
0

Mam zrobić okno, a w oknie duży kwadrat, a w środku niego maly kwadrat, obydwa różniące sie kolorami.
Po naciśnięciu startu, wszystkie piksele(malutkie kwadraciki) mają się poruszać w losowo wybranym kierunku, co efektem tego będzie wymieszanie tych kolorów.

Jak to zorganizować, na jakim elemencie rysować coś takiego?
Czy każdy maly kwadracik powinien byc osobnym obiektem?
Każdy taki maly kwadracik, powinien byc w osobnym wątku napisany?

jak sie za to zabrać, jakie najlepsze podejście zastosować do tego

GR
  • Rejestracja:prawie 17 lat
  • Ostatnio:około 12 lat
0

Witaj,

Rozwiązanie Twojego problemu wydaje się dość proste. Proponuję Tobie wykorzystać WPF. Z punktu widzenia implementacji:

  • dla Canvas lub inne pojemnika dodajesz dwa Rectangle,
  • jedną z właściwości Rectangle jest Fill - wystarczy zmienić tę właściwość,
  • zmiana właściwości odbywa się przez osobny wątek :)

Mniej więcej tak to odbywać się powinno.

Pozdrawiam,
Grzegorz

msm
Administrator
  • Rejestracja:prawie 16 lat
  • Ostatnio:5 miesięcy
1

Jak to zorganizować, na jakim elemencie rysować coś takiego?

Rysuj na bitmapie, najlepiej z podwójnym buforowaniem. Sam zdecydij czy wolisz GDI czy WPF.

Czy każdy maly kwadracik powinien byc osobnym obiektem?

:D lepiej nie. Tzn to nie ma sensu z punktu widzenia wydajności.

Każdy taki maly kwadracik, powinien byc w osobnym wątku napisany?

[rotfl] [rotfl] [rotfl] nie.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.