Ciekawa lektura do algorytmów i struktur danych

1

Cześć, czy mógłby ktoś polecić ciekawą lekturę do algorytmów i struktur danych ?

Wprowadzenie do algorytmów Cormena już od początku do końca przerobione, fajna książka ale jednak jak mówi tytuł - wprowadzająca. Szukam czegoś bardziej zaawansowango.

Byłoby super, gdyby też była to tematyka związana z drzewami, grafami a jeszcze lepiej z algorytmami wielowątkowymi. Ktoś miał kiedyś coś ciekawego przed oczami?

Ewentualnie zostanie mi czytanie bibliografii :/

2

Poczytaj dziadka Knutha i jego monografię.

1

"Algorytmy" Robert Sedgewick, Kevin Wane
Wydaje mi się że podstawy, ale klasyk.
Chyba tródno dostępna, ale widzę że Helion ma eBooka.

A jak będę bogaty to sobie kupię
https://www.ebay.com/itm/364815164868

(jak za starych dobrych czasów, książka jako symbol statusu, lansu xD)

0

Cześć!
Przerobiłeś Cormena od początku do końca? Od deski do deski czyli przeczytałeś, zrozumiałeś wszystkie rozdziały i przerobiłeś zadania, zaimplementowałeś algorytmy, zrobiłeś testy, część wykorzystałeś w praktyce? Możesz jakoś przybliżyć ten proces nauki? Ile to trwało? Wydawało mi się że z tej książki korzysta się na zasadzie "co kto potrzebuje". Ale co kto lubi xD

Nie sugerował bym się zbytnio tytułem, ze to "tylko" wprowadzenie. Cormen to Biblia w informatyce, jeśli przyswoiłeś choć 1/3 wiedzy z tej książki to możesz się moim zdaniem uważać za dość zaawansowanego zawodnika w algorytmach. Jeśli tak jest, a z tego co piszesz to jest nawet lepiej, to zostaje Ci tylko bibliografia.

1

Pisma naukowe o algorytmach, zwłaszcza zawierające publikacje z konferencji. Jest tego trochę z ostatnich kilku dekad. Więc w długie samotne wieczory i weekendy nie będziesz się raczej nudzić.

Jeśli to za mało to zainteresuj się architekturą CPU, zainteresuj się matematyką dyskretną, teorią informacji, przetwarzaniem sygnałów, algebrą liniową, metodami numerycznymi.

0
Satanistyczny Awatar napisał(a):

Pisma naukowe o algorytmach, zwłaszcza zawierające publikacje z konferencji. Jest tego trochę z ostatnich kilku dekad. Więc w długie samotne wieczory i weekendy nie będziesz się raczej nudzić.

Coś możesz polecić?

Kiedyś znalazłem https://jgaa.info/ ale to o grafach. Teraz trafiłem na https://jac.ut.ac.ir/ ale nie czytałem.

0
krsp napisał(a):

Coś możesz polecić?

Kiedyś znalazłem https://jgaa.info/ ale to o grafach. Teraz trafiłem na https://jac.ut.ac.ir/ ale nie czytałem.

Szukaj tekstów o tym co cię konkretnie interesuje. Zaczniesz trafiać na konkretne magazyny i publikacje w odnośnikach tekstów czy będzie widać że tekst jest z danego periodyka czy zbiorczej publikacji tekstów z regularnych konferencji. Trochę inne będą to wydawnictwa jeśli bardziej interesuje cię to co wykorzystują w grafice i animacji, inne przy silnikach baz danych a jeszcze inne jeśli bardziej interesuje cię algorytmy istruktury danych do wykorzystania w bebechach systemów operacyjnych czy urządzeń sieciowych czy wręcz do implementowania w silikonie. Czasem są też ciekawe publikacje z działów R&D różnych firm. Sporo tego jest, więc ciężko coś z góry polecić bo większość tego jest pisana w kontekście konkretnych zastosowań.

0
luo napisał(a):

Cześć!
Przerobiłeś Cormena od początku do końca? Od deski do deski czyli przeczytałeś, zrozumiałeś wszystkie rozdziały i przerobiłeś zadania, zaimplementowałeś algorytmy, zrobiłeś testy, część wykorzystałeś w praktyce? Możesz jakoś przybliżyć ten proces nauki? Ile to trwało? Wydawało mi się że z tej książki korzysta się na zasadzie "co kto potrzebuje". Ale co kto lubi xD

Wyglądało to tak, że nagle (nagle zacząłem pisać, planowałem już długo) zachciałem napisać silnik fizyczny korzystając z jakiejś biblioteki graficznej do wizualizacji. Precyzując celem było bardziej zrobienie silnika do obliczeń naukowych wykorzystując finite element methods i rozwiązując równania z dynamiki bryły sztywnej, teorii sprężystości oraz mechaniki płynów. Kolejnym krokiem miały być odpowiednie przybliżenia i uproszczenia numeryczne/fizyczne aby dało się to wykorzystać realtime (np. w grach) i w zależności o sytuacji podczas symulacji bądź początkowej parametryzacji aplikacji, różnie to ma się przełączać. Zależnie od wymaganych klatek na sekundę bądź dokładności obliczeń itd itp.

Tak trafiem na k-d, hilbert r, r* drzewa, ich pochodne i wielowątkowe implementacje co mnie baardzo mocno zaciekawiło i zacząłem je sobie implementować. Potem jak się pobawiłem tymi drzewami, wziąłem Cormena i przerobiłem w kilka tygodni od deski do deski robiąc zadanka, kodując i licząc sporo złożoności algorytmów na kartce. I w sumie, tak to wyglądało. I stąd w pierwszym poście moje pytania o drzewa i grafy :)

Nie sugerował bym się zbytnio tytułem, ze to "tylko" wprowadzenie. Cormen to Biblia w informatyce, jeśli przyswoiłeś choć 1/3 wiedzy z tej książki to możesz się moim zdaniem uważać za dość zaawansowanego zawodnika w algorytmach. Jeśli tak jest, a z tego co piszesz to jest nawet lepiej, to zostaje Ci tylko bibliografia.

Czy ja wiem, nawet nie pomyślałbym że jestem "przyzwoity" w algorytmach, moim celem nie jest być wymiataczem algorytmowym czy coś, po prostu bardzo mi się to spodobało i ma też fajne zastosowania z którym akurat się przeciąłem w moim projekcie który bardzo długo planowałem i zacząłem realizować ;)

ps. No i fakt, lubię robić/dotykać rzeczy od podszewki stąd np. zabawa springiem i adnotacjami to nie jest coś co kiedykolwiek polubiłem ale biznesowo faktycznie przyśpiesza robote :)

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.