Witam,
mam tego typu zadanie na wyjsciu dostaje macierz postaci:
wysokosc , szerokosc, macierz
8 8
0 0 0 0 0 1 0 0
0 1 1 1 0 1 0 0
0 1 0 2 1 2 4 5
0 1 1 2 0 2 4 5
0 3 3 3 3 3 3 4
0 3 0 1 2 0 3 4
0 3 3 3 3 3 3 0
0 0 0 0 0 0 0 0
Na wyjsciu mam wypisac przeksztalcona macierz w ten sposob aby znalezc prostokaty/kwadraty. liczby 0-5 oznaczaja wysokosc nad poziomem morza. Szukamy tylko zaglebien otoczonych wzgorzami.
out
........
........
..#.....
....#...
........
..####..
........
........
Poki co myslalem nad tym by szukac najkrotszej sciezki od pktu zaczepionego w prawym gornym rogu do tego pkt :). Tak by isc tylko po liczbach wiekszych lub rownych. Jakim algorytmem daloby sie to najlepiej zrobic?