Zmienna losowa, generacja

0

Rzuca się czterema symetrycznymi monetami. Zmienna losowa X - liczba odkrytych herbów.
Zapisz tabelę rozkładu prawdopodobieństwa dla zmiennej losowej X oraz zaprogramuj funkcję, która generuje zmienną losową na podstawie prawdopodobieństwa. Funkcja musi zwrócić pojedynczą liczbę.

Pierwszą część wykonałem: P(x=0) =1/16 ; P(x=1) =1/4, P(x=2) =3/8 ; P(x=3) =1/4 ; P(x=4) =1/16 ,
może ktoś by mógł pomóc z generacją tej pojedynczej liczby w programie? Z góry dziękuję i życzę mocnych nerwów jutro podczas gry z Argentyną:)

0

he? Przeciez zmienna losowa to funkcja a nie liczba

0
from random import randrange

Px=[1,4,6,4,1] # Px/16
v=randrange(0,16) # or (0,sum(Px))
x=None
#print(v)
for i in range(len(Px)):
    v-=Px[i]
    if v<0:
      x=i;
      break
print(x)

lub jako funkcję:

def tblrand(Px):
	v=randrange(0,sum(Px))
	for i in range(len(Px)):
		v-=Px[i]
		if v<0:
			return i
	return None # only if empty Px

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1