[flash] - programowanie.

0

Witam!
Przegladajac niektore strony internetowe trafiam na bardzo zaawansowane gry flashowe, 2d oraz 3d (np http://www.mousebreaker.net/games/bmxbackflips/play.php). Wygladaja jak zywcem przeniesione normalnego gry w postaci pliku wykonywalnego na pcta.
I chcialem sie dowiedziec jakim programem sie takie rzczy robi? W jakim jezyku pisze sie takie gry we flashu? w c++ ? Prosil bym o jakies info w tym temacie...

Pozdrawiam,
Mezio

0

Skoro te gry są we flashu, to robi się je we flashu... A jedyny język, jaki we flashu jest dostępny, to actionscript :).

0

pytalem o nazwe programu miszczu mondralko

0

No to napisałem, że jest to flash... :)

0

widac ze nie masz pojecia o czym mowisz ... ;/ i moja rada - jak nie wiesz o czym sie mowi to sie nie odzywaj :) sa rozne programy do robienia animacji/gier w formacie flash chodzby swishmax albo flashmx. Ale obstawiam ze takie skomplikowane gierki wymagajace sporych obliczen sa robione w c++ albo delphiaku, a nastepnie dzieki odpowiedniemu komponentowi zapisywane w formacie .swf
Wie ktos moze???

0

LOL - to jest Macromedia Flash !!! [rotfl]

0
Mezio napisał(a)

moja rada - jak nie wiesz o czym sie mowi to sie nie odzywaj

no to po kiego sie odzywasz? [rotfl] [rotfl] [rotfl]
a propos tego co piszesz, ze sa robione w c++ a potem jakos do flasha to tak jakbys chcial zrobic kawalek kodu w asm i przeniesc do programu w javie. Poza tym nawet jakby cos bylo zrobione w c++ to potem musialoby byc przetlumaczone na flasha

0

Jasne
jest taki komponent
Zciagniesz go STAD
Potem tylko:

konwertuj('gra.exe','flash.swf');

i juz

0

no nie wiem czy taki "an idiot" ze mnie. Sa liczne programy ktore potrafia zapisywac koncowy wynik w formacie .swf (chodzby morpheus 1.85). Takze programy do tworzenia animacji flashowych moga wygenerowac wynik w postaci .exe
Calkiem mozliwe ze do buildera tez cos jest.

0

Był swego czasu program, który służy do robienia "3d flashów". Niew wiem czy nadawał się do robienia geir... Discreet Plasma i nie jest już rozwijany. Natomiast takie rzeczy jakie można było w nim zrobić potrafi, jak informował sam discreet, przy pomocy pluginów - 3dsmax.

0

nareszcie zaczyna sie wypowiadac ktos, kto cos przynajmniej wie.... a nie glupki co pozjadaly wszystkie rozumki...

0

Miszczu, wyobraz sobie ze googlowalem, i dowiedzialem sie np tyle ze sa rozne programy do robienia flashy, np. :
FlashMX
MX 2004
Flash MX 2004 PRO
swishmax
Discreet Plasma

i jak widze typka co mi odpowiada "LOL - to jest Macromedia Flash !". To chce mi sie powiedziec tylko jedno - mianowicie - BUHAHAHAHAHAHAHAHAHAH BUHAHAHAHAHAHAAH haha :D :D :D [rotfl] [rotfl] [rotfl]

0

gry flash'owe mozesz robic w:
FlashMX
MX 2004
Flash MX 2004 PRO
swishmax
Discreet Plasma

0

A ja zaproponuję Macromedia Flash MX 2004 Professional Trial.

(P.S. Kandydat na lolka '05? ;) )
(P.S.2. No to na Buraka '05 :D)

0

Greenek: zeby być lolkiem roku tzreba byc śmieszny, a ten typ to po prostu jakiś burak.

0

W programach takich jak Plasma czy 3ds max (+ pluginy) można zrobić animacje w formacie swf.
Jedynym sensownym narzędziem do robienia gier jest sam Flash (MX lub MX 2004) i język ActionScript.

Nikt nic nie pisze w c++ bo plik i tak jest potem odtwarzany przez Flash Playera więc wydajność c++ poszłaby się ...
Można sobie njwyżej pewne rzeczy zoptymalizować na poziomie bytecode.

0

drogi Mezio wez sobie otworz drzwi od pokoju i czasnij sie nimi mocno kilka razy w glowe a moze Ci sie stan zdrowia poprawi a nastepnie wroc do kompa i przeczytaj reszte co mam dla Ciebie do powiedzenia.
Otoz drogi kolego flash zarowno jak java jest jezykiem interpretowanym co znaczy ze kod nie jest wrzucany do pamieci RAM a nastepnie przetwarzany przez procesor tylko odpowiedni program odczytuje co ma zrobic i to on nadzoruje prace animacji. I teraz wyobraz sobie komponent do przerabiania kodu z c++ na actionscripta, nie rozniloby sie to niczym od zwyklej animacji napisanej we flashu bo nadal bylby to actionscript. A jesli chodzi Ci o wladowanie skompilowanego kodu do animacji flash to wyobraz sobie ze flash jest dostepny na wszystkie platformy: Windows, Linux, Mac .... i teraz opcja: gosc na macu otwiera animacje ze skompilowanym kodem i co, myslisz ze mu sie uruchomi jezeli architektura procesora jest zupelnie inna?

0
Mezio napisał(a)

FlashMX
MX 2004
Flash MX 2004 PRO
swishmax
Discreet Plasma

tak: 3 pierwsze to różne wersje tego samego programu :d Dołóz jeszcze Flasha 3, 4, 5 [rotfl] [rotfl]
nast?epny - to o ile mi wiadomo - robi animacje - ale szablonowe - gotowe layouty tylko tekst zmieniasz :P ostatniego nie znam...

[rotfl]

0

ja mam tylko ostrzezenie dla Mezio
Uwazaj zeby Twoje wypowiedzi nie zakonczyly sie banem
(chodzi mi o wypowiedzi dot. innnych forumowiczow)
Jednoczesnie upominam reszte o trzymanie fasonu i kulturalne odpowiedzi

0

Bosh, ta gra co przywolales to ma akurat tak beznadziejna fizyke ze jestem pewien, ze kazda znajaca AS osoba jest w stanie cos podobnego napisac.

Komponenty owszem - sa, ale do samego Flasha. Toolsy, dzieki ktorym mozna robic algorytmy ruchy zmieniajac tylko punkty na krzywej etc. Idz sie umyj z takimi tekstami bo czlek nie wie czy plakac czy jak...

0

miałem nie jaką styczność z Micromedia Flash MX (ale nie Professional Trial :D ), program pozwola na tworzenie kilku różnych rodziajów projektów. Rozpoczynając od zwykłych animacji do interaktywnych animacji opartych o ActionStript (którą jest ta twoja gra), ale pozwala również na tworzenie swobodych aplikacji popartych na komponentach (coś jak JavaBeans czy VisualBasic <= 6).
Wersja Professional, posiada opcje eksportu animacji do plików .exe.

ciekawosta Flash MX ( i wyższe) potrafią osobno zapisywać pliki z animacją i kodem ActionStript, <ort>jednak że</ort> po ostatecznej budowie otrzymujemy tylko plik animacji. Możliwe że istnieje sposób konwersji z c++, ale to jak mnie nie ma sensu....

Można zamknąć ten temat !!

0

Każda wersja Flasha ma możliwość eksportu do exe.
MX 2004 Professional ma więcej komponentów, wbudowany edytor klas, dodatkowe opcje do obsługi video i parę innych rzeczy.

Zewnętrzne pliki ze skryptami są dołączane do głównego podczas publikowania więc bez względu na to jak się to napisze, wszystko ląduje w jedym pliku.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1