Zastanawiam się w jaki sposób są przechowywane dane w grach. Mamy grę np gothic II zdobywam miecz wilczy kieł klikam save i potem mogę wgrać grę. Jak to właściwie jest przechowywane? Są chyba takie gry w których "zapis" odbywa się o plik tekstowy który przechowuje na naszym komputerze ile mamy czego. Umówmy się jednak że jest to b proste do obejścia. Są dwie możliwości które przychodzą i do głowy a wśród nich jedna trochę się rozgałęzia. Może gra ma jakąś bazę danych? Czy to relacyjną SQL czy jakąś NO SQL albo baza danych to tak naprawdę np plik jsonowy który przechowuje pewne informacje. Inna możliwość to że gra w jakiś dla mnie magiczny sposób zapisuje po prostu dane w postaci 0 i 1. Podobnie jak podczas procesu kompilacji programu dostajesz program który wie że Twoja zmienna a wynosi 3. Jeśli umożliwisz zmianę a to moższ podczas działania zmienić wartość np na 9 ale jak włączysz znowu masz 3. Chyba że program by jakos zapisał się i następnie dokonał linkowania i kompilacji. Czy save to taki jakby podprogram który jest użytkowany przez inne podprogramy gry?
Jak jest to rozwiązywane jak to wygląda?