UPC i Wifi :/

0

W UPC jestem od 10 lat i przyznam szczerze, to co się dzieje z siecią powoduje, że siwieję szybciej niż powinno wynikać to z wieku. Kiedyś była to naprawdę dobra usługa, ale od wielu miesięcy mam problem z działaniem sieci, cyklicznie co kilkadziesiąt połączenia są zrywane. Problem występuje raczej tylko na wifi- modem, był wymieniany już dwukrotnie ale problem nadal występuje. Sytuacja dot. kilku komputerów - czy ktoś z was ma podobne problemy z tą siecią?

1

Przypadłość WiFi w bloku, gdzie jest dużo sieci bezprzewodowych.
Możesz

  • zmienić ustawienia na pasmo 5G (z powodu ceny urządzeń w tym pasmie jest mniej sieci) - nowe modemy UPC na to pozwalają
  • uruchomić WiFi analiser na telefonie i przeanalizować wolne kanały (pochodź z telefonem po domu i sprawdź, który kanał będzie najmniej zakłócany przez inne sieci) - następnie popraw konfigurację WiFi na wybrany kanał
  • przenieść modem w inne bardziej strategiczne miejsce
  • upewnić się, że modem ma właściwą wentylację (zdarza się, że problemem jest przegrzewanie się modemu)
  • korzystać z kabla

Zresztą sprawdź na kablu jak wygląda stabilność połączania, bo może faktycznie to wina ISP.

0

Testowałem za pomocą netspota i siec ma bardzo dobry sygnał, przełączenie pasma nie pomaga. Na kablu jest lepiej - nie mniej lepszą stabilność połączeń mam na połączeniu z modemu telefonicznego, gdzie android leży w tym samym miejscu co modem UPC. Ewidentnie sygnał jest przycinany na poziomie ISP - można to łatwo przetestować poprzez połączenia z shellem ze zdalnym serwerem, który cały czas wypluwa jakikolwiek output - np. uruchomienie top'a - w tej sytuacji połączenie jest w miarę stabilne i potrafi utrzymać się nawet kilka godzin.

Przy normalnym wykorzystywaniu sieci, nie widać różnicy w użytkowaniu, problemy występują w przypadku połączenia ze zdalną aplikacją, np. poprzez standardowe sockety, jeżeli NIE MA przez kilka minut komunikacji pomiędzy serwer <-> klient połączenie jest zrywane.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1