tylko ciężko mi coś z tego matematycznego bełkotu zrozumieć :P
no nic, każde pytanie matematyczne jakie jestem zmuszony zadać sobie zapisuję na przyszłość i raczej mając rozwiązanie powoli dochodzę do tego co i jak..
w sumie sama matma nie jest może taka zła, ale trygonometria to okropieństwo..
mam jeszcze inne pytanie, które mnie od zawsze dręczy a nie miałem okazji zadać..
jak zaprogramować efekt "easingu" (nie wiem jak to nazwać po polsku)..
chciałem sobie pomóc tym:
http://www.timotheegroleau.com/Flash/experiments/easing_function_generator.htm
ale nie łapię, jak użyć funkcji wynikowej (pierwszy parametr rozumiem, reszty nie), np:
function(t, b, c, d) {
var ts=(t/=d)*t;
return b+c*(ts*ts);
}
powiedzmy, że mam obiekt, którego odległość od innego punktu jest 180 (odległość maksymalna możliwa).
chcę, żeby w momencie, jak obiekt jest na te 180 jednostek daleko to w pierwszej klatce animacji obiekt przysunął się o 4 jednostki, w kolejnej już mniej i mniej.
przedstawia to wyżej wygenerowana funkcja. z tego co kojarzę to zwracałaby mi właśnie liczbę jednostek o jaką mam przesunąć obiekt.
jakieś podpowiedzi?