Przeniosłem opis i zachętę do zagrania w grę z mikrobloga tutaj. Przedmioty narysowane ręcznie przeze mnie, natomiast stworzenia to znaki ASCII w ozdobnej czcionce. Mechanika gry nagina trochę zasady klasycznego gatunku Roguelike, ale uważam, że przez to rozgrywka jest bardziej przyjazna. Nie zrażajcie się śmiercią postaci, gdyż statystyki są zachowane i po śmierci postaci można ją normalnie wskrzeszać (przyciskiem Enter).
Czego można oczekiwać w grze?
Losowo rozmieszczone obiekty w podziemiach.
Proste interakcje: Rozkopanie podłoża czy Kupienie uzdrowienia.
Jeśli umieramy z głodu, to rozkopując podłoże mamy szansę wykopać kość.
Jeśli damy żebrakowi pieniądze, to nasze wyrównanie idzie w kierunku Etyczny.
Jeśli założymy pierścień zarazy, to na mapie pojawia się wiele chorych roślin.
...i tak dalej.
Ekwipunek z przedmiotami.
Skrypty, które są przedstawione jako pliki np. ŚWIATŁO.VBS usuwa mgłę wojny.
Do wykonywania skryptów potrzebna jest błękitna energia (niebieski pasek).
Postać może umrzeć ze starości jeśli jej wiek przekroczy ushort.MaxValue (65535).
Waluta jest trochę nietypowa (wiele miejsc po przecinku), ale ceny są do tego dostosowane np. Uzdrowienie $0.00799
Walka jako rzuty kośćmi RPG. Przykładowe skrótowe zapisy:
- 1d4+1 - jeden rzut kostką czterościenną i do wyniku dodaj jeden.
- 2d20-3 - dwa rzuty kostką dwudziestościenną i od wyniku odejmij trzy.
- 4d4+0 - cztery rzuty kostką czterościenną
- 3d6+0 - trzy rzuty kostką sześcienną (standardowa)
Np. 5d20+0 to możliwość wyrzucenia od jeden do dwadzieścia aż pięć razy, co daje w sumie sto.
Natomiast 1d100+0 to też możliwość wyrzucenia maksymalnie do stu, ale bardziej ryzykownie.
Sterowanie
Lewo, Prawo, Góra, Dół - sterowanie postacią lub wybór pozycji w menu
Enter - zatwierdzenie wyboru lub na ekranie gry wejście do ekwipunku, interakcji etc.
Escape lub Backspace - odrzucenie możliwości wyboru lub przejście wstecz między ekranami.
Sterowanie jest w ten sposób uproszczone, aby można było grać nawet pilotem typu D-pad na Android TV, a tam są tylko strzałki oraz OK i Anuluj.
Witryna projektu ByteZ II (Roguelike)
https://ethical.blue/page/bytez2
Dlaczego to publikuję za darmo i bez reklam?
Chcę, aby ludzie pisali gry z grafiką ASCII. Szczególnie ci, którzy uczą się programowania. Tryb znakowy ASCII zapewni im estetyczny wygląd i będą mogli się skupić na uczeniu się programowania logiki (mechanizmów gry).
Popularne gry z gatunku Roguelike
W okolicach roku 1984 powstaje gra o nazwie Rogue, która polega na przemierzaniu proceduralnie generowanych lochów wypełnionych losowo przedmiotami i stworzeniami. Dzięki zastosowanym algorytmom każdy poziom jest unikalny, a poszczególne rozgrywki różne od siebie. To właśnie gra Rogue wyróżniająca się przedstawianiem świata za pomocą znaków ASCII daje początek całemu gatunkowi nazywanemu Roguelike.
ByteZ II (Roguelike)
ByteZ II to gra typu Roguelike w pełni po polsku, która przedstawia świat gry za pomocą znaków ASCII w połączeniu z elementami rysowanymi. Postaci podczas wędrówki towarzyszy sztuczna inteligencja o nazwie Sally.
Minimal Roguelike Pack!
Fragment narysowanych grafik przekazuję na licencję Public Domain.
Dowolne użycie bez potrzeby zaznaczania autorstwa.
Będę wdzięczny jak gdzieś wrzucisz informację o grze (jakiś link czy inna wiadomość w swoich mediach).
Pliki graficzne są w archiwum *.zip
minimalroguelike.zip