Gierka MMORPG klepana po godzinach

8

Hej. Od marca piszę sobie po godzinach gierkę MMORPG - spring webflux po stronie backendu, react + phaser po stronie przeglądarki. Gierkę zacząłem sobie pisać czysto hobbystycznie, trochę zmęczony tworzeniem kolejnych aplikacji biznesowych, a trochę jako spełnienie marzenia z dzieciństwa.

image

Nad kodem gry siedzę jak mam okres kiedy odpoczywam od pisania typowo komercyjnych produktów i akurat robię im marketing i sprzedaż.

Do końca roku mam ambitny plan dokodzić ekwipunek, jakieś itemki, więcej potworków, dorobić jakieś budynki i pierwsze questy - czyli taka wersja gdzie można coś sensownego porobić. Powinno się udać, bo te elementy, które wymieniłem, to raczej łatwy temat w porównaniu z innymi kwestiami, z którymi walczyłem.

Obecnie backend siedzi na heroku na jednym z tańszych dyno (12 usd/msc), a front na darmowym vercelu. Z moich obserwacji wynika, że działa stabilnie.

Grafika nie mam i całość generuje w ComfyUI.

Link do gierki: https://www.evoloria.com

A dla chętnych, coś tam opisywałem na blogu: https://programowanieibiznes.pl/pl/post/tworzenie-gry-mmorpg-1/

Generalnie co do gry nie mam żadnych oczekiwań, działam w pojedynkę, poza serwerem nie inwestuję w nic, nie uważam tego za komercyjny projekt. Czysto hobbystycznie.

1

Wygląda to całkiem dobrze jak na początek. Chętnie obejrzę dalszy progress

1

Myślę, że jakbyś postawił backend na AWS EC2 to nawet taniej by Cię to wyszło niż herkou

1

Fajne :D

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.