Czy pisanie aplikacji wymusza na programiście naukę programów do tworzenia grafiki?
O ile pracujesz w zespole jako programista (a nie robisz czegoś samemu od a do z), to ktoś grafikę ci dostarczy.
Programista jednak powinien ogarniać różnice między różnymi rodzajami grafiki.
Np.
- na czym polega grafika wektorowa i gdzie ją warto użyć, a gdzie lepiej rastrowej?
- gdzie lepiej użyć grafiki z gotowego pliku, a gdzie lepiej generować coś proceduralnie?
- A gdzie lepiej w ogóle nie używać bezpośrednio grafiki, a oprzeć się na gotowych klockach, które dostarcza platforma? (np. dla apek webowych dużo elementów graficznych można zrobić za pomocą HTML/CSS, rzadko w 2023 istnieje konieczność używania zewnętrznych grafik, poza ikonkami i zdjęciami, mimo że kiedyś wyglądało to znacznie inaczej i strony się projektowało w... Photoshopie ).
No i to, żeby odróżniać różne rodzaje grafiki to powinny być podstawy podstaw, ale masę osób tego nie ogarnia (gdyby programiści to ogarniali to później nie wrzucaliby w wielu wątkach screenshotów z kodem zamiast przekleić kod jako tekst. Bo sam fakt, że masę osób to wrzuca, świadczy o tym, że wielu osobom brak podstawowej wyobraźni i umiejętności rozróżnienia tego, jakie właściwości ma tekst, a jakie grafika. Czyli zapewne wektorówki od rastrówki albo sceny 3D od prerendera też nie odróżnią).
Plus jeśli robisz coś związanego mocno z grafiką (np. gamedev), to tutaj dochodzi konieczność ogarniania bibliotek graficznych.