Zastanawiam się nad tym czy jest możliwe stworzenie takiego podzbioru C++ i bazowej części biblioteki standardowej, które byłyby prostsze w użyciu.
Co mam na myśli. W Modern C++ jest dużo tak zwanej "soli syntaktycznej" (STL, templates, stosowanie zbyt długich wyrazów itp.), w wyniku czego - kod staje się mniej czytelny, albo w ogóle trudny do zrozumienia.
Jestem natchniony prostotą takich języków jak PHP, Visual Basic, Lua, Python, i uważam że jeżeli dobrze zaprojektować klasy C++ i nie używać zbędnych "modernistycznych" cech języka - można osiągnąć takiego samego poziomu prostoty (jak w niektórych językach skryptowych), szybkiego prototypowania, i co za tym idzie - większej produktywności.
Nie jestem pierwszy, kto zauważył ten problem:
Orthodox C++
https://gist.github.com/bkaradzic/2e39896bc7d8c34e042b
Nominal C++
http://archive.md/2016.08.07-162105/https://namandixit.github.io/blog/nominal-c++/
Embedded C++
https://en.wikipedia.org/wiki/Embedded_C%2B%2B
Sane C++
http://archive.md/2016.08.07-162220/http://flohofwoe.blogspot.nl/2013/06/sane-c.html
Why Your C++ Should Be Simple
http://archive.md/2017.03.19-055108/https://hacksoflife.blogspot.nl/2017/03/why-your-c-should-be-simple.html
C++, it’s not you. It’s me.
https://web.archive.org/web/20190227061553/https://c0de517e.blogspot.com/2019/02/c-its-not-you-its-me.html
"Keep It C-mple" Alexander Radchenko Sydney C++ Meetup
A dialect of C++
https://web.archive.org/web/20200521234043/https://satish.net.in/20180302/
Uwaga! Sam język C++ bardzo mi się podoba! Nie jest to krytyka języka, ale tylko próba odnalezienia zwolenników alternatywnego (niestandardowego) sposobu użycia tego języka w praktyce.
Pamiętacie jak w Facebooku zrobili nowy język HACK (https://docs.hhvm.com/hack/) - który jest podobny do PHP, ale bardziej szybki.
W VK.com - ta sama historia, zrobili szybki podzbiór, kompilowany KPHP (https://vkcom.github.io/kphp/)
Uważam, że zamiast tworzenia nowego języka lepiej byłoby usprawnić podejście do użycia C++ (C z klasami) w pewien niestandardowy sposób, który jak na razie nie jest potocznie akceptowany, ale to nie szkodzi. Najważniejsze są rezultaty. Jeżeli to pozwoli szybciej tworzyć programy, to mnie nie obchodzi co o tym mówi komitet standaryzacyjny.
W C++ też można używać garbage collector (boehm i inne) jeżeli trzeba, chociaż mi wystarczają dobrze zaprojektowane klasy z destruktorami i valgrind. Właśnie teraz robię takie klasy C++ (in-house development w swojej firmie), i powiem wam to wymaga dużego poziomu kreatywności, chociaż wiele pomysłów i konceptualnych rzeczy można adoptować z PHP i podobnych języków.
Czy w ogóle istnieje zainteresowanie tym tematem? Być może ktoś też robi takie eksperymenty albo zbiera już istniejące klasy/biblioteki, w których są zastosowane jakieś niestandardowe sztuczki, usprawniające programowanie w C++?