Witam, jestem początkującym programistą i pierwszy program do zaliczenia brzmi następująco.
Napisz program realizujący grę LOTTO (duży lotek) na tzw. chybi-trafił. Kupon składa się z 1 zakładu (tablica dwuwymiarowa liczb całkowitych lub wartości logicznych o rozmiarze 7x7), w którym program wybiera (zakreśla) losowo 6 różnych liczb z przedziału [1,49]. Otrzymujemy w ten sposób określony zakład.
Następnie maszyna losująca (dalsza część programu) wyznacza 6 niepowtarzających się liczb (tablica jednowymiarowa) równie z przedziału [1,49].
Program sprawdza rezultat losowania i generuje raport na ekran który zawiera:
- automatycznie wypełniony zakład z widocznymi skreśleniami (znak ‘X’ przy skreślonej liczbie),
- aktualny wynik losowania (z maszyny losującej),
- rezultat trafień – pokrycie się aktualnego losowanie z wcześniej zakreślonymi liczbami.
mógłby ktoś co nieco objaśnić?
będę wdzięczny, dziękuję i pozdrawiam.