Cześć,
chciałem przepisać taki kod z Javy do C++ jak poniżej. Proszę Was o opinię jak to można najlepiej zrealizować, żeby rozwiązanie było..rozsądne i dobre.
package some.package;
public class TYPE {
private long code;
public static final TYPE type1 = new TYPE(0L);
public static final TYPE type2 = new TYPE(1L);
public static final TYPE type3 = new TYPE(2L);
public static final TYPE type4 = new TYPE(3L);
public TYPE(long code) {
this.code = code;
}
public long getCode() {
return code;
}
public String toString() {
return this.getClass().getSimpleName() + " [code=" + code + "]";
}
}
Tyle na ile znam się na Javie, to deklarują typ TYPE i od razu statyczne zmienne tego typu w tej klasie. (Dodatkowo metody na zwracanie aktualnie ustawionego kodu i metoda toString. Tą ostatnią sie nie przejmujcie, bo używając Qt jest to do zrobienia). Tak więc, w C++ jak by to można było zrobić najładniej? Stworzyć klasę TYPE i w innej statyczne składniki własnie tego typu? Przy takim rozwiązaniu tworzymy dwie klasy, co w przypadku kilkunastu rodzajów tej klasy TYPE może być klopotliwe.
Proszę o radę kogoś bardziej doświadczonego :)