Wątek przeniesiony 2015-11-28 13:57 z Java przez bogdans.

Zastosowanie petli w java applet.

0

Witam,
jak stworzyc petle w tym kodzie, tak aby za kazdym razem po wpisaniu nr 1-3, pojawiala sie ponownie opcja wpisania nr i produkty, i za kazdy razem sumowaly sie wybrane produkty,
z gory dizeki za pomoc.

import java.applet.Applet;
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;


public class Test3 extends Applet implements ActionListener
{
Label nr;
TextField input;

  int koszyk=0;
  int cena;
  int opcja;

public void init()

    {
 nr = new Label("opcja od 1 do 3 :");
        add(nr);

 input = new TextField(1);
 input.addActionListener(this);
                 add(input);

  }
 public void paint(Graphics g)

    {
g.drawString("1 Chleb 2 zl", 100,140);
g.drawString("2. Mleko 3 zl ", 100,155);
g.drawString("3. Jogurt 4 zl ", 100,170);

String opcja = "";
 switch ( koszyk )

{
case 1: opcja = "Chleb....";
      koszyk=0;
      cena=2;
      break;
case 2: opcja ="Mleko....";
       koszyk=0;
      cena =3;
      break;
     case 3: opcja="Jogurt....";
          koszyk=0;
          cena =4;
}
			  		   if(koszyk <6)

			  		   g.drawString( opcja+cena+"zl", 100, 250);
			             else
			               g.drawString("Opcaja 1-3", 100, 250);
			            }
                  public void actionPerformed(ActionEvent event)
  {
                       if(event.getSource()==input)
                         koszyk=Integer.parseInt(input.getText());
                   repaint();
}
}
0

Czy w tym przypadku da sie zastosowac petle do- while?

import java.applet.Applet;
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;


public class Test3 extends Applet implements ActionListener
{
Label nr;
TextField input;

  int koszyk=0;
  int cena;
  int opcja;

public void init()

    {
 nr = new Label("opcja od 1 do 3 :");
        add(nr);

 input = new TextField(1);
 input.addActionListener(this);
                 add(input);

  }
 public void paint(Graphics g)

    {
g.drawString("1 Chleb 2 zl", 100,140);
g.drawString("2. Mleko 3 zl ", 100,155);
g.drawString("3. Jogurt 4 zl ", 100,170);

String opcja = "";
 switch ( koszyk )

{
case 1: opcja = "Chleb....";
      koszyk=0;
      cena=2;
      break;
case 2: opcja ="Mleko....";
       koszyk=0;
      cena =3;
      break;
     case 3: opcja="Jogurt....";
          koszyk=0;
          cena =4;
}
                         if(koszyk <6)

                         g.drawString( opcja+cena+"zl", 100, 250);
                         else
                           g.drawString("Opcaja 1-3", 100, 250);
                        }
                  public void actionPerformed(ActionEvent event)
  {
                       if(event.getSource()==input)
                         koszyk=Integer.parseInt(input.getText());
                   repaint();
}
}
0

Pętla jest bez sensu. Program czeka na kliknięcie, po kliknięciu robi co trzeba i znów czeka.

0

To w jaki sposob to rozwiazac zeby dawalo ort! efekt, czyli zeby powtarzalo wszystkie 3 opcje plus jeszcze dodawalo cene kazdego wybranego produktu. W javie zastosowalem do- while i ladnie dzialalo a w applecie nie moge tego ogarnac.

0

Wyrzuć metodę paint. Dodaj do apletu pole tekstowe (np. TextArea),TextField na podsumowanie i zmienną numeryczną suma. Po kliknięciu w przycisk:

  • dopisz wiersz do pola tekstowego,
  • wyczyść pole wprowadzania
input.setText("");
  • wylicz sumę,
  • wypisz sumę.
    Warto zablokować użytkownikowi możliwość edycji kwoty do zapłaty
....setEditable(false);

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1