Czy ma ktoś link do poradników odnośnie biblioteki "WinSock"? Ten z cpp0x.pl jest do C a nie C++
Ale tutorial z C doskonale nadaje się do C++ ;-)
BTW. Jak do gier, to lepiej sie nadadzą libki np. zeromq
czy raknet
@De_v_i ale przecież i do C i do C++ to jest ta sama biblioteka i używa się jej dokładnie w ten sam sposób...
Wiem, że jest ta sama biblioteka i wiem, że tak samo można jej użyć w c i c++ ale mnie podstawowy przykład już nie działa.
Tam jest coś takiego w C i nie mogę tego przerobić bo nie wiem o co chodzi ale wyskakuje error, że nie ma zdefiniowanego "fprintf" ani "stderr" a jak to usunę to wyskakuje |6| undefined reference to
WSAStartup@8'`
#include <winsock.h>
int main()
{
WSADATA wsaData;
if( WSAStartup( MAKEWORD( 1, 1 ), & wsaData ) != 0 )
{
fprintf( stderr, "WSAStartup failed.\n" );
exit( 1 );
}
return 0;
}
nie ma zdefiniowanego "fprintf" ani "stderr"
To moze łaskawie includujesz nagłówki które zawierają te definicje? o_O Ja zakładam ze jak chcesz pisać w C++ to masz o nim blade pojęcie, ale chyba jednak nie.
fprintf jest w <cstdio>
które jest częścią biblioteki standardowej C++ -> http://www.cplusplus.com/reference/cstdio/fprintf/
analogicznie stderr -> http://www.cplusplus.com/reference/cstdio/stderr/
A underfined reference to błąd linkera i oznacza że przy budowaniu nie podałeś lokalizacji biblioteki która zawiera funkcje WSAStartup
Tu masz nawet przykład: https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/ms742213(v=vs.85).aspx który jasno stwierdza co trzeba linkować żeby to zadziałało.
Z tą biblioteką to zapomniałem ale tam pisało, że mam tylko dodać winsock.h więc to dodałem.
#Edit:
Mało bawiłem się z dll/lib więc nie bardzo pamiętam jak je się dołączało.