Położenie obiektu podczas przesuwania

0

Hej

Mam taki kod:

 if (Gdx.input.isTouched()){             
gameObject1.y=Gdx.graphics.getHeight()-Gdx.input.getY();             
gameObject1.x=Gdx.input.getX();

Pozwala mi on przesuwać obiekt po wyświetlaczu. Zaczepienie tego obiektu podczas przesuwania wydaj się, że jest w punkcie 0, 0 a chciałbym, żeby było to np. centrum obiektu lub dowolne współrzędne.

I jeszcze nawiazujac do tego kodu. Dla czego, zeby poprawnie dzialala os Y musze to zapisac wlasnie w taki sposob a nie wystarczy tak jak przy X? Kiedy wyswietlaem koordynaty to Y byl tak jakby lustrzanym odbiciem...

0
  1. Jak chcesz zmienić położenie początku układu, czyli punktu (0,0) - domyślnie jest nim lewy góry róg panelu, po którym rysujesz - to użyj metody translate z klasy Graphics2D.
  2. W większości języków oś Y jest na ekranie skierowana w dół, przypominam sobie jeden wyjątek: PostScript.
0

musisz zapamiętać w którym miejscu dotknięto obiektu i dodawać te koordynaty to przesuwania żeby był zaczepiony w miejscu dotyku

0

Pomogło:

gameObject1.y=Gdx.graphics.getHeight()-Gdx.input.getY() + 100; 

Jest jeszcze jedna kwestia - teraz przy przesuwaniu obiektu, obiekt nie nadąża za przesuwaniem. Efekt nie jest duży ale chciał bym wiedzieć czy da się go jakoś pozbyć/manipulować nim? Chodzi o to, że mój komputer nie jest w stanie tak szybko wykonać tego obliczenia i przez to jest to opóźnienie?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1