Hej!
Tworzę pierwszą grę będącą połączeniem arkanoida i invadersów. Niestety mam problem, bo nie wiem jak się odwołać do zmiennej z innej klasy. Chcę, aby potwór Monster strzelał pociskiem BulletMonster w kierunku gracza Player, czyli o ile dobrze to rozumiem pocisk powinien pobierać zmienną x jako kierunek strzału (y w Player jest stałe).
Zamieszczam tylko klasę BulletMonster, opisująca zachowanie pocisku.
Co zrobić, żeby to działało?
public class BulletMonster extends Actor {
protected static final int BULLET_SPEED=3;
protected static final double FIRING_FREQUENCY = 0.01;
public BulletMonster(Stage stage) {
super(stage);
}
Player player= new Player(stage);
public void act() {
super. act();
y+=BULLET_SPEED;
player.x+=BULLET_SPEED; //Odwołanie do położenia x gracza.
if (y > Stage.WYSOKOSC_GRY)
remove();
}
public void collision(Actor b) {
if (b instanceof Player)
stage.getPlayer().addShields(-10);
remove();
}
}