Witam.
Od kilku dni staram się uporać z napisaniem prostej licytacji w grze karcianej Badugi. Niestety co chwilę napotykam na jakieś błędy i zaczynam od nowa.
Ogólnie mój problem zaczyna się już w fazie projektowania struktury jak taka licytacja mała by wyglądać.
Zaczynam tak:
(Skupiam się na opisaniu samej licytacji)
- tworzę klasę licytacja przechowuje ona podstawowe informacje: ilość graczy, ilość graczy botów, mała ciemna, duża ciemna itd. oczywiście ma też jedno najważniejsze pole ArrayList lub tablice (próbowałem obydwie opcje, żeby zobaczy na której łatwiej operować) zawierającą graczy.
- klasa gracz, która zwiera informacje o kartach gracza, ilości kasy itd.
- do tego jeszcze jakieś pomocnicze klasy do typów danych.
Problem zaczyna się w momencie licytacji gdyż jest bardzo wiele czynników wpływających na to jakie zagranie może wybrać gracz. Kod staje się tak zawiły, że po jakimś czasie sam nie jestem wstanie go zrozumieć. Chodzi mi np. o to, że jeśli pierwszy gracz zagra X to następny gracz może zagrać już tylko Y,Z ...
Przedstawię jeszcze zasady jakimi ma się rządzić gra:
Proszę o pomoc w zakresie zaplanowania struktury takiej licytacji.
Dziękuję pozdrawiam.