Witam posiadam taki kod robię sobie grę.
#include <graphics.h>
#include <stdio.h>
#include <windows.h>
#include <time.h>
void ekranpowitalny()
{ int szerokosctext, znak, i;
char bla;
setcolor(DARKGRAY);
setbkcolor(DARKGRAY);
settextstyle(GOTHIC_FONT,HORIZ_DIR,1.35);
rectangle(1,1,getmaxx(),getmaxy());
setfillstyle(SOLID_FILL,DARKGRAY);
floodfill(100,100,DARKGRAY);
setcolor(BLACK);
szerokosctext=textwidth("Kalinowski Sebastian, grupa 3")/2;
outtextxy(800-szerokosctext,350,"Kalinowski Sebastian, grupa 3");
szerokosctext=textwidth("GRA MIJANIE PRZESZKOD")/2;
outtextxy(800-szerokosctext,390,"GRA MIJANIE PRZESZKOD");
szerokosctext=textwidth("WYBIERZ POZIOM TRUDNOSCI")/2;
outtextxy(800-szerokosctext,430,"WYBIERZ POZIOM TRUDNOSCI");
szerokosctext=textwidth("WCISNIJ 1 - latwy 2 - trudny")/2;
outtextxy(800-szerokosctext,470,"WCISNIJ 1 - latwy 2 - trudny");
}
void logo (int x, int y)
{
int wspolrzedne[20]= {65+x,94+y,100+x,93+y,112+x,59+y,123+x,94+y,158+x,94+y,130+x,114+y,141+x,149+y,112+x,118+y,83+x,148+y,93+x,115+y};
setfillstyle(SOLID_FILL,YELLOW);
setcolor(YELLOW);
fillpoly(10,wspolrzedne);
}
void przeszkoda (int x, int y)
{
int wspolrzedne[8]= {550+x,-110+y,680+x,-110+y,680+x,0+y,550+x,0+y};
setfillstyle(SOLID_FILL,RED);
setcolor(RED);
fillpoly(4,wspolrzedne);
}
void kwadrat (int x, int kolor)
{
setcolor(kolor);
setfillstyle (SOLID_FILL, kolor);
rectangle(550+x,550, 680+x,750);
floodfill(550+1+x,550+1,kolor);
}
void car (int x, int y, int kolor, int klawisz)
{
if(klawisz == 77) {
kwadrat(x,YELLOW);
}
if(klawisz== 75) {
kwadrat(x,YELLOW);
}
}
void narysuj_pas(int y,int kolor)
{
int tablica[8] = {795,y, 805,y, 805,y+60, 795,y+60};
setcolor(kolor);
setfillstyle (SOLID_FILL, kolor);
fillpoly(4,tablica);
}
void pasy(int y, int kolor)
{
int punkty[5] = { y, y+240, y+480, y+720, y+960 };
for(int k=0; k<5; k++)
{
narysuj_pas(punkty[k], kolor);
}
}
void tlo(void)
{
setcolor(GREEN);
setfillstyle(SOLID_FILL,GREEN);
rectangle(0,0,450,getmaxy());
floodfill(0+1,0+1,GREEN);
rectangle(1141,0,getmaxx(),getmaxy());
floodfill(1141+1,0+1,GREEN);
}
int main()
{ srand(time(NULL));
int wsp=0, klawiatura, spadek, zmiennaodx, wyniklosowania;
int kwadrat_x=0;
char znak;
spadek=0;
zmiennaodx=0;
initwindow(getmaxwidth(), getmaxheight());
setactivepage(1);
setvisualpage(2);
ekranpowitalny();
logo(670,600);//malowanie loga
swapbuffers();
do{
znak = getch();
if(znak == 49) spadek = spadek+1;
if(znak == 50) spadek = spadek+200;
}while(znak!=49 && znak!=50);
cleardevice();
do
{
tlo();
pasy(wsp,WHITE);
spadek=spadek+15;
przeszkoda(zmiennaodx,spadek);
if(spadek>=getmaxy()+150)
{
spadek =0;
wyniklosowania = (rand() %2)+1;
if(wyniklosowania==1) zmiennaodx=0;
else zmiennaodx=350;
}
if(wsp>=getmaxheight()/5) wsp = -30;
wsp=wsp+10;
delay(30);
if(kbhit())
{
klawiatura = getch();
if(klawiatura == 0 || klawiatura == 224) klawiatura = getch();
if(kwadrat_x >= -80)
if(klawiatura == 75) kwadrat_x = kwadrat_x-20;
if(kwadrat_x <= 450)
if(klawiatura == 77) kwadrat_x = kwadrat_x+20;
}
kwadrat(kwadrat_x,YELLOW);
swapbuffers();
cleardevice();
} while(1);
getch();
}
Nie wiem jak zrobić by gra zakończyła się w momencie przyciśnięcia klawisza ESC oraz nie działa mi opcja wyboru trudności gry.