Siema. Mam problem ze zrobieniem programu, który rysuje figury. A mianowicie by program nie kończył pracy po narysowaniu jednej figury tylko np. do wciśnięcia klawisza 'k'. Wiem, że łatwo zrobić to pętlą repeat until ale wcześniejszy rysunek zniknie. Jak zrobić by nie zniknął i była możliwość rysowania dalej. Zapodam kod zobaczycie o co chodzi...
program grafika;
uses
GRAPH,CRT;
var
rysunek, kolorlini, kolorwypelnienia,
b, n, m, a, s, d, f, karta, tryb,
a1, a2, a3, a4 : integer;
begin
clrscr;
detectgraph(karta,tryb);
InitGraph(karta, tryb, 'C:\FPC\2.6.2\bin\i386-win32\graph');
repeat
Setcolor(red);
OutTextXY(1,1,'Progam do rysowania');
OutTextXY(1,10,'Co chcesz narysowac? 1- prostokat,2 - elipsa ?');
gotoxy(1,2);
Readln(rysunek);
ClearViewPort;
OutTextXY(1,1,'Podaj mi kolor wypelenia tego czegos ?');
OutTextXY(1,10,'1 - Niebieski 2 - Zielony 3 -jasny niebieski ? ');
Gotoxy(1,3);
readln(kolorwypelnienia);
ClearViewPort;
SetFillStyle(1,rysunek);
if rysunek=1 then
begin
ClearViewPort;
OutTextXY(1,10,'podaj wierzcholki ');
Gotoxy(1,3);
readln(a);
readln(s);
readln(d);
readln(f);
bar(a,s,d,f);
end;
if rysunek=2 then
begin
ClearViewPort;
OutTextXY(1,10,'podaj wierzcholki ');
Gotoxy(1,3);
readln(a);
readln(s);
readln(d);
readln(f);
FillEllipse (a,s,d,f);
end;
until a=0;
readln;
CloseGraph ;
end.
Pętla zrobiona tylko tak, dla przykładu by program się nie zamykał.