a przed programowaniem obiektowym musze sie wskaznikow pouczyc czy moge potem?
A czy wskaźniki będą Ci potrzebne do napisania tej gry, czy nie? Ogólnie to nie ucz się tego, co jest po kolei w książce, tylko to, co musisz umieć żeby napisać dany program bez kombinowania i tworzenia potworków; Bez wskaźników też da się pisać programy, ale trzeba zdać sobie sprawę, że wskaźniki są potrzebne i dają pewne możliwości, których inaczej nie uzyskasz - jak szybkość wykonywania kodu czy pamięciożerność, jednak za cenę wygody i czytelności kodu;
skad moglbym szybko sie nauczyc programowac obiektowo?
Szybko, to nauczysz się byle jak - można się obiektowości "nauczyć" w jeden dzień, ale dalej nie umieć jej zastosować w praktyce; Lepiej uczyć się spokojnie/powoli z licznymi praktycznymi przykładami - dzięki temu nie dość, że nauczy się teorii, to jeszcze przećwiczy na przykładach i w ten sposób zostanie w pamięci; Obiektowość w każdym języku to dość obszerny temat, więc szybko się tego nie można nauczyć;
hmm to i tak czy siak bede musial sciagnac cos innego od freepascala bo tam sie obiektowo pisac nie da chyba?
Następny szerzyciel herezjii - tak to jest, jak się zgaduje a nie szuka i czyta; Za niedługo będą się pytać, czy FPC ma funkcję kompilacji, bo na mieście gadają, że w tym się tylko pisać da;
to sciagne tego lazarusa i potem mam pobrac te biblioteki do tego ZenGL i je wkleic tak?
Nie wkleić, tylko doinstalować, a jak to masz napisane na stronie producenta/projektu;
nie umiem programowac obiektowo to znaczy ze bede musial sie tego nauczyc?
Jak nie umiesz OOP to nawet nie zabieraj się za jakąkolwiek grę - na tym forum było już wiele prezentacji gier (choćby ostatnio tutaj), które nie były pisane obiektowo (prócz tego, że projekt był pisany jako aplikacja okienkowa - czyli TForm
i TApplication
to jedyne klasy) i była to tragedia - wszystko globalne, żadnej kontroli nad pamięcią, żadnego silnika gry, brak jakiegokolwiek podziału na moduły, przez co powstał jeden wielki potworek (i na dodatek twórcy najwyraźniej zaciął się CapsLook
); Odradzam - bez OOP powstanie dziadostwo - z resztą jak się zdecydujesz pisać bez obiektówki to się przekonasz;