Znam już w miarę c++ i zamierzam uczyć się OGLa. Zamierzam tworzyć gry na fedorze, na wszystkie systemy. Znalazłem trzy ciekawe książki do nauki. Oceniam je po spisie treści i opiniach innych, bo tylko do tego mam dostęp(choć oceniam to za dużo powiedziane).
OpenGL. Programowanie gier - plusy: od razu do rzeczy - czyli o pisaniu gier; zdaje się, że przystępnie napisana; minusy: stara (2003, choć nie wiem czy to coś zmienia); w pierwszym rozdziale traktuje o windowsie, ale nie wiem czy dotyczy to całej książki;
Do tej jestem najbardziej przekonany.
Grafika. Fizyka. Metody numeryczne - plusy: nowa (2010); minusy: to oczywiście tylko spis treści, ale tytuły działów brzmią strasznie...
OpenGL. Księga eksperta wyd. V - plusy: ma dział poświęcony linuksowi; nowa(2011); minusy: czytałem, że jest w niej dużo błędów.
Czy ktoś z was uczył się z którejś z tych książek, posiada ją, jak ją ocenia? Czy OGL aż tak szybko się starzeje, żeby rok wydania miał większe znaczenie? Którą wybrać?
PS Nie lubię uczyć się z tutorialów, ciężko się je czyta i mało zapamiętuję.