Jaka książka do OpenGL

0

Znam już w miarę c++ i zamierzam uczyć się OGLa. Zamierzam tworzyć gry na fedorze, na wszystkie systemy. Znalazłem trzy ciekawe książki do nauki. Oceniam je po spisie treści i opiniach innych, bo tylko do tego mam dostęp(choć oceniam to za dużo powiedziane).

OpenGL. Programowanie gier - plusy: od razu do rzeczy - czyli o pisaniu gier; zdaje się, że przystępnie napisana; minusy: stara (2003, choć nie wiem czy to coś zmienia); w pierwszym rozdziale traktuje o windowsie, ale nie wiem czy dotyczy to całej książki;
Do tej jestem najbardziej przekonany.

Grafika. Fizyka. Metody numeryczne - plusy: nowa (2010); minusy: to oczywiście tylko spis treści, ale tytuły działów brzmią strasznie...

OpenGL. Księga eksperta wyd. V - plusy: ma dział poświęcony linuksowi; nowa(2011); minusy: czytałem, że jest w niej dużo błędów.

Czy ktoś z was uczył się z którejś z tych książek, posiada ją, jak ją ocenia? Czy OGL aż tak szybko się starzeje, żeby rok wydania miał większe znaczenie? Którą wybrać?
PS Nie lubię uczyć się z tutorialów, ciężko się je czyta i mało zapamiętuję.

0

Tutaj masz darmowe materiały: http://www.januszg.hg.pl/opengl/ oraz http://nehe.gamedev.net/. Z książek to polecam open gl w praktyce tego samego autora co w pierwszym linku.

0

OpenGL w praktyce oparta jest na wersji 2.1 a wersja 3 wprowadza wiele zmian (m.in. usuwa wiele funkcji). Czy to nie wprowadza zamętu, nie przeszkadza w nauce?

0

noname czytałeś je, są napisane przystępnym językiem? angielskiego się uczę (stopień nazwałbym raczej "komunikatywnym") i nie wiem czy dam sobie radę...

0

Jak nie znasz slownictwa technicznego to czytaj dokumentacje ze slownikiem w lapie i sie nauczysz predzej czy pozniej. Jaki jest sens szukac materialow po Polsku skoro tego jest tyle co kot naplakal?

0

OpenGL w praktyce oparta jest na wersji 2.1 a wersja 3 wprowadza wiele zmian (m.in. usuwa wiele funkcji). Czy to nie wprowadza zamętu, nie przeszkadza w nauce?

Robi olbrzymi zamęt i bardzo przeszkadza w nauce.
Praktycznie typowy tutorial pod starsze wersje nie ma wiele wspólnego z opengl 3.0.
Z drugiej strony, starszy OpenGL był prostszy - i jest dalej wspierany. Być może powinieneś chcieć się najpierw jego uczyć.

A jeśli chodzi o /dobrą/ książkę - dobra na pewno jest http://www.arcsynthesis.org/gltut/ bo ją przeglądałęm (tzn. jest dobra bo jest dobra, a wiem to bo ją przeglądałem) - jest, jak tytuł sygnalizuje - o nowoczesnym OpenGL.

Jeśli chodzi o http://www.amazon.com/OpenGL-Programming-Guide-Official-Learning/dp/0321773039/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1356865999&sr=8-2&keywords=opengl - mam kolegę który posiada (od jakichś 2 lat), na początku strasznie narzekał na sposób pisania autora ale z czasem coraz spokojniej podchodził - może to znak że ciężko się z niej uczyć ale jest sporo informacji?

0
n0name_l napisał(a):

Jak nie znasz slownictwa technicznego to czytaj dokumentacje ze slownikiem w lapie i sie nauczysz predzej czy pozniej. Jaki jest sens szukac materialow po Polsku skoro tego jest tyle co kot naplakal?

może i racja, choć na początku na pewno będzie ciężko...

msm napisał(a):

A jeśli chodzi o /dobrą/ książkę - dobra na pewno jest http://www.arcsynthesis.org/gltut/ bo ją przeglądałęm (tzn. jest dobra bo jest dobra, a wiem to bo ją przeglądałem) - jest, jak tytuł sygnalizuje - o nowoczesnym OpenGL.

Dzięki, chyba na tym się skończy:) Wygląda najlepiej ze wszystkich, z którymi miałem styczność;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1