tworze grę statki, pole 10 na 10 to aż 100 małych buttonów, nie chce każdego dodawać recznie, chcialbym napisać pętle która zrobi to za mnie. wymyśliłem coś takiego:
p = new Panel();
p.setLayout(new GridLayout(10, 10, 10, 10));
p.setBackground(Color.black);
add(p, BorderLayout.CENTER);
int l=1;
int [][] pole=new int[10][10];
for(int k=0;k<pole.length;k++){
for(int m=0;m<pole[k].length;m++){
pole[k][m]=l;
int x=pole[k][m];
String c=Integer.toString(x);
c = (new Button(c));
l=l+1;
}
}
to niestety kicha, bo nie wiem jak deklarować kolejno przyciski nazywające sie np tak samo jak ich zawartość. nie mam pomysłu jak to rozwiązać. chciałbym zeby zmienna String c była nazwą zmiennej Button 1,Button 2,Button 3...etc. kazde "kółko" pętli deklaruje noey przycisk. jak to zrobic?