Taka gra jak mario, jak w niej działa przesuwanie ekranu wraz z graczem?
Albo weźmy taką grę jak Dwarf Fortress, jest to gra w ASCII choć ma nakładki graficzne, ale słabe
tam poruszać mapą można, a postacie, które nie są widoczne na ekranie i tak się poruszają na wielkiej mapie. Chcę tak mniej więcej zrozumieć o co biega przy tym. Metodą prób i błędów, bez tutoriali z netu udało mi się tylko zrobić przez przypadek "czarną mgłę", czyli wokół gracza widać wszystko dookoła w promieniu np. 10 metrów, a później reszta mapy jest czarna i renderuje się przy poruszaniu, ale dalej moja postać nie jest non stop na środku ekranu ustawiona, bo ona się na ekranie porusza w dół, prawo i tak dalej.
czy ktoś z was, kto pisze gry 2d mógłby odpalić mspaint i narysować jak powinno działać to poruszanie się kamery wraz z graczem? Nie chcę kodu, chcę tylko wytłumaczenie. Może to być wyjaśnione na platformowej grze gdzie gracz non stop będzie na środku
a dla ułatwienia niech gra będzie zrobiona z kratek jak w dwarf fortress i niech postać przeskakuje z jednej kratki do drugiej kratki np. o 50, 100 pixeli. Wolałbym by okno gry miało scrolla poziomego i pionowego i przy skoku postaci o jedną kratkę, scroll przesuwałby się też o jedną kratkę i superowo i zrozumiale by było, a tak to muszę prosić was o tłumaczenia.
ps. jak ktoś ma zamiar tylko napisać posta w stylu "wiem, ale ci nie powiem, wejdź na google.com i se szukaj" to niech lepiej nic nie pisze, bo taka osoba nie pomaga wcale, a później przez takie osoby zdarza się, że ktoś szuka czegoś w google, wchodzi na forum z tym problemem, a tam mu każdy odpisze "google.com", wchodzi w kolejnych 5 wyników z google i tam każdy do google go kieruje.