Piszę grę Arkanoid. Mam 5 klas:
- Klasa Ark (serce gry w którym zawarta jest klasa ArkanoidPanel)
- Klasa Wat (wątek odświeżający obraz)
- Klasa Cegielka (reprezentuje pojedynczą cegiełkę w grze [tą którą trzeba trafić piłeczką])
- Klasa Deska (reprezentuje paletkę w grze)
- Klasa Kulka (reprezentuje piłeczkę)
W grze mam 200 egzemplarzy klasy Cegielka (tablica [10][20]), i po jednym egzemplarzu klas Deska i Kulka.
I teraz moje pytanie: w której klasie najlepiej zrealizować przesuwanie kulki? W Ark czy w Kulka? Bo w klasie Kulka mam gettery i settery wszystkich parametrów, ale będę potrzebował też dostęp do klasy Deska i tablicy obiektów Cegielka. Mogę stworzyć w klasie Kulka metodę pobierającą tablicę obiektów Cegielka i obiekt Deska. Ale mogę też pobawić się w klasie Ark, gdzie mam te obiekty normalnie dostępne (w zasadzie w klasie ArkanoidPanel).
Jak powinienem to rozegrać?