Witam,
Napisałem prostą grę liczbową, która składa się z kilku funkcji. Poniżej załączam kod:
#include <cstdlib>
#include <iostream>
//#include <iomanip>
using namespace std;
void witaj()
{
cout << "\tGra - zgadywanie cyfer" << endl;
}
//*********************************************************
void zegnaj()
{
cout << "\tZegnam" << endl;
}
//*********************************************************
int losuj()
{
int los;
srand(time(NULL));
los = (rand()%101);
return los;
}
//**********************************************************
int gra(int los)
{
int liczba;
int licznik = 0;
do
{
cout << "Podaj liczbe: \n";
cin >> liczba;
if (liczba < los) cout << "Za malo \n", licznik++;
if (liczba > los) cout << "Za duzo \n", licznik++;
if (liczba == los) cout << "Trafiles! \n", licznik++;
}while(liczba != los);
system("cls");
return licznik;
}
//*************************************************************
void ocena(int licznik)
{
if (licznik < 3) cout << "Twoja ocena to: Swietnie! \n";
if ((licznik >= 3) && (licznik <= 7)) cout << "Twoja ocena to: Dobrze, ale stac Cie na wiecej ;) \n";
if (licznik > 7) cout << "Twoja ocena to: Kiepsko... \n";
}
//*************************************************************
void graj()
{
char odp;
int x;
int i;
do{
x = losuj();
i = gra(x);
ocena(i);
cout <<"Powtorzyc t/n \n";
cin >> odp;
system("cls");
}while(odp!='n');
}
int main()
{
witaj();
graj();
zegnaj();
system("PAUSE");
return EXIT_SUCCESS;
}
Moje pytanie jest następujące... Funkcje wywoływanie w funkcji "graj" (w pętli) nie wyglądają zbyt efektywnie, więc mam pytanie jak zgrabnie przebudować te kilka linijek kodu?