#include <stdio.h>
#include <conio.h>
#include <iostream.h>
#include <math.h>
class Fkwadratowa
{
private:
int a,b,c;
public:
float delta; //Mój wynik
void oblicz(int, int, int); //Funkcja licząca deltę
float mz1;
float mz2;
float mz3;
void zerowe1(int, int); //Funckja licząca x0.
void zerowe2(int, int, float);
void zerowe3(int, int, float);
void wstawa(int);
void wstawb(int);
void wstawc(int);
int pokaza();
int pokazb();
int pokazc();
};
void Fkwadratowa::wstawa(int x)
{
a=x;
}
void Fkwadratowa::wstawb(int h)
{
b=h;
}
void Fkwadratowa::wstawc(int z)
{
c=z;
}
int Fkwadratowa::pokaza()
{
return a;
}
int Fkwadratowa::pokazb()
{
return b;
}
int Fkwadratowa::pokazc()
{
return c;
}
void Fkwadratowa::oblicz(int a, int b, int c)
{
delta= (b*b)-(4*a*c);
}
void Fkwadratowa::zerowe1(int a, int b)
{
mz1=(-b)/2*a;
}
void Fkwadratowa::zerowe2(int a, int b, float delta)
{
mz2=(-b-sqrt(delta))/2*a;
}
void Fkwadratowa::zerowe3(int a, int b, float delta)
{
mz3=(-b+sqrt(delta))/2*a;
}
int main()
{
Fkwadratowa obiekt;
int dodaj; //To pozwoli mi na prowadzenie danych i zwróci mi wartości
cout<<"Wprowadz a:"<<endl;
cin>>dodaj;
obiekt.wstawa(dodaj);
cout<<"Wprowadz b:"<<endl;
cin>>dodaj;
obiekt.wstawb(dodaj);
cout<<"Wprowadz c:"<<endl;
cin>>dodaj;
obiekt.wstawc(dodaj);
int a=obiekt.pokaza();
int b=obiekt.pokazb();
int c=obiekt.pokazc();
obiekt.oblicz(a,b,c);
obiekt.zerowe1(a,b);
obiekt.zerowe2(a,b,obiekt.delta);
obiekt.zerowe3(a,b,obiekt.delta);
/*cout<<"Twoj wynik to:"<<obiekt.delta<<endl;*/
if(obiekt.delta>0)
{
cout<<"X1"<<obiekt.mz2<<endl;
cout<<"X2"<<obiekt.mz3<<endl;
}
if(obiekt.delta<0)
{
cout<<"Brak miejsc zerowych"<<endl;
}
if(obiekt.delta==0)
{
cout<<"X0"<<obiekt.mz1<<endl;
}
getch();
return 0;
}
Może mi ktoś dać wskazówkę jak zrobić prywatne pole, które obliczy mi deltę? ( na razie mam to w public ). Zacznijmy od tego, że w polu prywatnym tworzę float delta;
Następnie w public muszę napisać funkcję, która odniesie się do tego, ale, że jestem początkujący to się uczę dopiero.
Pozdrawiam!