Witam,
miałem za zadanie napisać klasy do obsługi stożka kuli i walca..
ale nie wiem czy wypada oddać taki kod. Prosiłbym o ewentualną krytykę, ale bez przesady typu : Chyba ocipiałeś, albo wróć do podstawówki:)
#include <iostream>
#define PI 3.141592653589793
using namespace std;
class Figura
{
protected:
double h;
double r;
double d;
double Potega(double a,double n)
{
double x=a;
for(int i=0;i<n;i++)
x *= a;
return x;
}
double Pierwiastek(double a)
{
double z = 0;
double x = a/2;
do
{
z=x;
x= 0.5 * (x + a/x);
}
while (x != z);
return x;
}
};
class Stozek:protected Figura
{
public:
double Tworzaca()
{
return Pierwiastek( Potega(h,2) * Potega(r,2) );
}
double Podstawa()
{
return PI*Potega(r,2);
}
double PowBoczna()
{
return PI*Tworzaca()*r;
}
double PowCal()
{
return PowBoczna()+Podstawa();
}
double Objetosc()
{
return (Podstawa()*h)/3;
}
};
class Walec :protected Figura
{
public:
double Podstawa()
{
return PI*Potega(r,2);
}
double PowBoczna()
{
return 2*PI*h*r;
}
double PowCalkowita()
{
return (2*Podstawa())+PowBoczna();
}
double Objetosc()
{
return PI*Potega(r,2)*h;
}
};
class Kula:protected Figura
{
public:
double Objetosc()
{
return (4/3)*PI*Potega(r,3);
}
double PowCalkowita()
{
return 4*PI*Potega(r,2);
}
};