c++ znajdywanie trójkąta

0

Po wklepaniu odcinków o długosci a, b, c trzeba sprawdzić, czy da się z niego ulepić trojkąt. Będzie dobrym rozwiązaniem jeśli skorzystam z tw. Pitagorasa? Wydaje mi się, że to zadaziała, ale tylko dla trójkąta prostokątego.
Może jest jakis inny algorytm który mógłbym zastosować?

0

Trójkąt może powstać gdy suma dwóch krótszych boków jest wieksza od tego najdłuższego.. i to musi Ci wystarczyć.

0

czyli tw. Pitagorasa jest dobre do tego zadania?

0

@Carlos Spicy-Weener nie tylko najdłuższego, nierówność trójkąta tyczy się wszystkich boków:
|b - c| < a < b + c

0

@autor pomyśl troszkę... http://pl.wikipedia.org/wiki/Tr%C3%B3jk%C4%85t#Nier.C3.B3wno.C5.9B.C4.87_tr.C3.B3jk.C4.85ta
tw. Pitagorasa mówi o trójkątach prostokątnych to jak ty chcesz to wykorzystać innych typów trójkątów?

0

@up ucieło CI "b".. ale tak masz racje:)
@gubbi
<quote>|b-c|<a<b+c</quote>
raczej z tego masz skorzystać

0

thx już wiem :)

0

Napisałem coś taiego:

#include<iostream>
using namespace std;

int dane(int a, int b, int c)
{
    bool x;
    if((a+b)>c || (a+c)>b || (b+c)>a) 
      x=true;
    else 
      x=false;
    
    return x;
}
int main()
{
    int a,b,c;
    cin>>a>>b>>c;
    cout<<dane(a,b,c);
    
    return 0;
}
 

hmm... jakie nie wprowadze boki, to zawsze znajdzie trójkąt, chyba coś nie tak

0
bool dane(int a, int b, int c)
{
    return  (a+b)>c && (a+c)>b && (b+c)>a ; 
}

hmm.. CHyba nie do końca rozumiesz operatory logiczne

0

<code=c++>
int dane(int a, int b, int c)
{
bool x;
if((a+b)>c && (a+c)>b && (b+c)>a)
x=true;
else
x=false;

return x;

}

0

dzięki! :) Temat można zamknąć.

0
t0m_k napisał(a)

<code=c++>
int dane(int a, int b, int c)
{
bool x;
if((a+b)>c && (a+c)>b && (b+c)>a)
x=true;
else
x=false;

return x;

}


Powiedz, że żartujesz.
```cpp
inline bool triangle_exist(unsigned int a, unsigned int b, unsigned int c) {
    return (a+b)>c && (a+c)>b && (b+c)>a;
}
0

Myślę,że po prostu dokończył nie zbyt trafny pomysł autora.. Działać działa..:)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1