A wiesz, że jak to wkleisz do GPT to pięknie wytłumaczy?
OK, rozumiem, że samodzielne szukanie odpowiedzi w dokumentacji albo jakimś kursie może być męczące, ale GPT wyjaśni wszystko w 20 sekund.
Poniżej masz to, co mi chat wygenerował:
Witaj! Rozumiem, że kod, który podałeś, może być nieco mylący, zwłaszcza jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z Flutterem i Dartem. Spróbujmy to wszystko uporządkować.
-
Konstruktor z parametrem
super.key
:
const Counter({super.key});
Ta linijka to konstruktor klasy Counter
. Użycie super.key
oznacza, że przekazujemy klucz (key
) do konstruktora klasy bazowej, która w przypadku widgetów rozszerzających StatelessWidget
lub StatefulWidget
jest klasą bazową Widget
.
-
State<Counter>
w deklaracji metody createState
:
@override
State<Counter> createState() => _CounterState();
Linijka ta mówi, że metoda createState
zwraca stan (State
) dla widgetu Counter
. State<Counter>
to generyczna klasa stanu dla widgetu Counter
. _CounterState
to klasa implementująca ten stan.
-
Klasa
_CounterState
rozszerzająca State<Counter>
:
class _CounterState extends State<Counter>
Tutaj deklarujesz klasę _CounterState
, która rozszerza klasę State
dla widgetu Counter
. W ten sposób definiujesz stan dla swojego widgetu Counter
.
Kompletny przykład
Spróbujmy to wszystko zobaczyć w kontekście pełnego przykładu:
import 'package:flutter/material.dart';
void main() => runApp(MyApp());
class MyApp extends StatelessWidget {
@override
Widget build(BuildContext context) {
return MaterialApp(
home: Scaffold(
appBar: AppBar(title: Text('Counter Example')),
body: Counter(),
),
);
}
}
class Counter extends StatefulWidget {
const Counter({super.key}); // Konstruktor klasy Counter
@override
State<Counter> createState() => _CounterState(); // Tworzenie instancji stanu
}
class _CounterState extends State<Counter> {
int _count = 0;
void _incrementCounter() {
setState(() {
_count++;
});
}
@override
Widget build(BuildContext context) {
return Center(
child: Column(
mainAxisAlignment: MainAxisAlignment.center,
children: <Widget>[
Text('You have pushed the button this many times:'),
Text(
'$_count',
style: Theme.of(context).textTheme.headline4,
),
ElevatedButton(
onPressed: _incrementCounter,
child: Text('Increment'),
),
],
),
);
}
}
Wyjaśnienia krok po kroku:
-
MyApp: Klasa głównego widgetu aplikacji, która zwraca
MaterialApp
.
-
Counter: Stateful widget z konstruktorem
const Counter({super.key})
.
-
createState: Tworzy instancję
_CounterState
.
-
_CounterState: Klasa stanu, która zarządza stanem
Counter
, z metodą _incrementCounter
do zwiększania licznika i metodą build
, która buduje UI.
Mam nadzieję, że to pomaga zrozumieć, jak działa ten kod we Flutterze!