Prośba o wytłumaczenie fragmentu kodu

0

Witam. Natknąłem się w tutorialu na następujący kod i nie rozumiem co on oznacza, mógłbym teraz wertować inne tutoriale, żeby się dokopać do potrzebnych informacji, ale użycie forum jest szybsze i mam nadzieję, że ktoś mi pomoże:

const Counter({super.key});

Co to jest? Nie jestem w stanie tego zinterpretować, ni to funkcja, ni to klasa (chyba).

@override
  State<Counter> createState() => _CounterState();

Potem jest to. Operator strzałkowy znam, nie rozumiem tylko co oznacza Counter w ostrym nawiasie.

class _CounterState extends State<Counter>

A potem jest to, teraz wygląda na to, że to state counter to klasa, czy mam rozumieć że poprzednia linijka to definicja funkcji zwracającej obiekt typu state counter?

3

A wiesz, że jak to wkleisz do GPT to pięknie wytłumaczy? 😛
OK, rozumiem, że samodzielne szukanie odpowiedzi w dokumentacji albo jakimś kursie może być męczące, ale GPT wyjaśni wszystko w 20 sekund.
Poniżej masz to, co mi chat wygenerował:


Witaj! Rozumiem, że kod, który podałeś, może być nieco mylący, zwłaszcza jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z Flutterem i Dartem. Spróbujmy to wszystko uporządkować.

  1. Konstruktor z parametrem super.key:
const Counter({super.key});

Ta linijka to konstruktor klasy Counter. Użycie super.key oznacza, że przekazujemy klucz (key) do konstruktora klasy bazowej, która w przypadku widgetów rozszerzających StatelessWidget lub StatefulWidget jest klasą bazową Widget.

  1. State<Counter> w deklaracji metody createState:
@override
State<Counter> createState() => _CounterState();

Linijka ta mówi, że metoda createState zwraca stan (State) dla widgetu Counter. State<Counter> to generyczna klasa stanu dla widgetu Counter. _CounterState to klasa implementująca ten stan.

  1. Klasa _CounterState rozszerzająca State<Counter>:
class _CounterState extends State<Counter>

Tutaj deklarujesz klasę _CounterState, która rozszerza klasę State dla widgetu Counter. W ten sposób definiujesz stan dla swojego widgetu Counter.

Kompletny przykład

Spróbujmy to wszystko zobaczyć w kontekście pełnego przykładu:

import 'package:flutter/material.dart';

void main() => runApp(MyApp());

class MyApp extends StatelessWidget {
  @override
  Widget build(BuildContext context) {
    return MaterialApp(
      home: Scaffold(
        appBar: AppBar(title: Text('Counter Example')),
        body: Counter(),
      ),
    );
  }
}

class Counter extends StatefulWidget {
  const Counter({super.key});  // Konstruktor klasy Counter

  @override
  State<Counter> createState() => _CounterState();  // Tworzenie instancji stanu
}

class _CounterState extends State<Counter> {
  int _count = 0;

  void _incrementCounter() {
    setState(() {
      _count++;
    });
  }

  @override
  Widget build(BuildContext context) {
    return Center(
      child: Column(
        mainAxisAlignment: MainAxisAlignment.center,
        children: <Widget>[
          Text('You have pushed the button this many times:'),
          Text(
            '$_count',
            style: Theme.of(context).textTheme.headline4,
          ),
          ElevatedButton(
            onPressed: _incrementCounter,
            child: Text('Increment'),
          ),
        ],
      ),
    );
  }
}

Wyjaśnienia krok po kroku:

  1. MyApp: Klasa głównego widgetu aplikacji, która zwraca MaterialApp.
  2. Counter: Stateful widget z konstruktorem const Counter({super.key}).
  3. createState: Tworzy instancję _CounterState.
  4. _CounterState: Klasa stanu, która zarządza stanem Counter, z metodą _incrementCounter do zwiększania licznika i metodą build, która buduje UI.

Mam nadzieję, że to pomaga zrozumieć, jak działa ten kod we Flutterze!

0

Dzięki. Rzecz w tym, że do mnie ciągle nie może dotrzeć, że istnieje to AI, ciągle o tym zapominam.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1