Makra w języku C – do czego są użyteczne i jakie triki można zastosować, aby pisać czystszy kod? W najnowszym numerze „Programisty” pisze na ten temat Mariusz Zaborski. Artykuł wyjaśnia między innymi podstawowe „pułapki”, na które możemy wpaść, używając makr, tworzenie template function bez faktycznego mechanizmu szablonów oraz debugowanie funkcji inline.
Drugim tematem godnym polecenia są podstawy języka C2. Język ten jest próbą stworzenia następcy poczciwego C poprzez zerwanie kompatybilności wstecznej i dodanie wielu atrybutów nowoczesności, takich jak moduły (importy) i bardziej intuicyjny system typów. Ciekawą właściwością C2 jest możliwość jego automatycznej transpilacji do pierwowzoru (czyli C). To wszystko w swoim opracowaniu opisał Marek Sawerwain.
Poza tym na łamach nowego wydania prezentujemy wywiad z Johnem Romero, jednym z twórców pionierskich gier firmy id Software takich jak Wolfenstein 3D, Doom czy Quake. Opowiada on o tym, jak wyglądało tworzenie gier w latach ‘90, a w szczególności – jak udało się stworzyć pierwsze silniki 3D w czasach, kiedy nikt nie wyobrażał sobie tego w kontekście komputerów PC.
Ponadto, jak zawsze, spektrum tematów alternatywnych:
- Tworzenie rozszerzeń do Umbraco CMS na przykładzie pakietu Find and Replace,
- Projekt Algochecker – skalowalna platforma na bazie Dockera do automatycznego testowania programów („sędzia internetowy”),
- Logowanie w złożonych systemach czasu rzeczywistego na przykładzie Delphi Tracing System.
Naturalnie to nie wszystko, zachęcamy więc do osobistego zapoznania się z zawartością najnowszego wydania w salonach Empik oraz do bezpośredniej prenumeraty papierowej/elektronicznej.