W związku z tym, że planuje przejść na własną działalność miałbym kilka pytań. Mam nadzieje, że większość z nich będzie sensownych.
- Korzystając z usług księgowej podpisuje się z nią umowę? Czy taka umowa powinna zawierać jakąś klauzulę o poufności np. po to aby moje zarobki były poufne?
- Czy będąc na preferencyjnym zusie np. składki emerytalne mają taką samą wartość jak na normalnym zusie? Czy w związku z tym, że składka emerytalna na preferencyjnym zusie jest mniejsza niż na normalnym zusie to też tym samym ma mniejszą wartość?
- Jakie korzyści pracodawca ma z tego, że do kwoty netto dopłaca jeszcze VAT? Czy da się zrezygnować z VATu i zamiast tego mieć większą kwotę netto na fakturze?
- Zakładając, że jestem VATowcem czy powinienem założyć jakiś limit na kupowane urządzenia? Czy np. kupno dwóch telefonów w ciągu roku na firmę może być pretekstem do kontroli?
- Czy rejestrując samochód 50/50 powinienem wyznaczyć limit do jakiejś kwoty za którą bym tankował auto, a później z tego odliczał VAT oraz podatek dochodowy? Czy przeznaczenie np. 500zł w miesiącu na paliwo byłoby ok? Do jakiej sumarycznej kwoty byłoby ewentualnie bezpiecznie tankować auto w ciągu 1 miesiąca?
- Przez jaki czas trzeba trzymać faktury np. na elektronikę od której odliczyło się VAT?
Dzięki