Hej, od kilku miesięcy pracuję jako programista gier na mobilne. Zrobiłem kilka gierek przed ten czas, dostaję 2k netto. Ta firma to sami młodzi ludzie ( studenci tak jak ja ) zajmująca się głównie robieniem gierek na mobilne, ale też apki na andka/ios + strony - php, wordpress. Najlepsi programiści w firmie zarabiają ok 5-6k.
Gierki fajnie się robi, przyjemnie, sprawia mi to przyjemność, ale czuję, że gdzieś tam jest pewna granica rozwoju i mniejszy hajs, który to nie do końca mnie zadowala. Osiągnę powiedzmy po jakimś czasie ten zarobek 4-5k i to już będzie chyba szczyt w gierkach na mobilne. A i te 4-5k osiąganie zajmie mi pewnie sporo czasu. Od innych w firmie już za bardzo w sprawie gierek wiedzy nie zaczerpnę, bo sam kiedyś przed pracą robiłem jakieś gry, zajmowałem się ogólnie programowaniem dłużej niż niektórzy i kodersko ogarniam lepiej niż ludzie siedzący tam rok już i zarabiający więcej. Jedynie czego się dowiaduję to czegoś o samym narzędziu.
Ostatnio mnie strasznie zaskoczyło, jak chłopak robiący apki na iOSa od 2 lat i też nie jakiś geniusz dostał ofertę w innym mieście za ponad 10k. Pomyślałem sobie - może iść w iOSa ?
Po prostu nie wiem jaki podjąć kroki ? Przed tą pracą kilka miesięcy ogarniałem coś tam w springu sobie - napisałem dwie malutkie apki jako samo testowanie możliwości i potem zacząłem pisać większy projekt, ale przez sesję nie skończyłem. Wiem, że w tej firmie nie ma tej technologii, więc w CV nie bedą mi leciały lata doświadczenia w tym no i też nie ma ludzi, którzy pomogą, a php nie chcę.
Kolejną możliwością są apki na mobilne. Od androida jest 1-2 ogarniętych ziomków i mógłbym zacząć po godzinach ogarniać klepanie apek na andka i po 2-3 miesiącach kodzenia gier poprosić o możliwość przydzielenia do jakiegoś mniejszego projektu na androida. Wtedy zacząłbym robić aplikacje i już do CV by szło komercyjne doświadczenie w kodzeniu na ten system. Tylko czy nie mylę się z tym, że pieniądze są większe niż w grach ? Chętnie bym się nauczył to robić i spróbował czy mi się to podoba, ale musi mnie motywować cel i że da mi to coś więcej niż te gry. W tym punkcie jest też iOS - co prawda musiałbym zainwestować w maca i iphona i ogarnąc swifta, którego składania nie do końca mi się spodobała, ale pieniądze widzę są ogromne tutaj.
Jeszcze jednym moim pomysłem było robienie w firmie nadal tych gier, a po godzinach ogarnianie andka/iosa + javy(springa), zrobienie własnej stronki, umieszczenie na niej portfolio ( projekty gier te z firmy + jakieś własne starsze i te nowsze, które zacząłbym pisać ) i próba szukania klientów do mniejszych projektów na jakimś freelancingu. Znalazłbym 2-3 znajomych, którzy chcieliby razem ze mną ogarnąć temat i byśmy razem pisali apki i budowali własną renomę i poszerzali portfolio. Z takiego czegoś można by w końcu coś przerodzić w działającą firmę. Co sądzicie o takim pomyśle ?
Po prostu chciałbym usłyszeć rady bardziej doświadczonych kolegów.