Jakiś tydzień temu miałem ostatni etap rekrutacji na staż zagraniczny w międzynarodowej firmie.
Dzisiaj dostałem maila z ofertą stażu, jednak niespodziewanie znajduje się tam taki zapis:
"Subject to receiving two satisfactory references (please provide two recent employment referees – current employer and previous employer - HR department email address is preferred), your start date will be confirmed to you by the People team."
Mam do Was następujące pytania:
1. Czy to normalna praktyka, że chcą te listy referencyjne już po ostatnim etapie rekrutacji, w dodatku w mailu w którym jest już oferta z podaną pensją?
2. Jak rozumieć zdanie "HR department email address is preferred"? Chodzi o to, że firmy w których wcześniej pracowałem powinny wysłać te referencje z adresów email swoich działów HR? Dla mnie byłoby to dziwne, bo przecież referencje wystawia mi przełożony a nie ludzie z HR.
3. Czy taka referencja to powinien być zwykły mail, czy zeskanowany dokument z podpisem?
4. Jak poprzednio prosiłem o list referencyjny, to przełożony zalecił żebym sam napisał ten list, a on go tylko podpisze (ew. zedytuje).
Czy taka praktyka jest dopuszczalna?
Dzięki za pomoc!