Pisze obecnie komunikator internetowy i mam taki problem. Mianowicie nie wiem jak zrobić żeby w okienku rozmowy po kliknięciu na przycisk wysylajacy wpisany tekst pojawiał mi się on w okienku nad polem z ktorego wprowadzam tekst (coś jak w gg ). Stworzyłem komponent JScrollPane ktory wydal mi sie jako jedyny sensowny do tego i nałożyłem JPanel na niego. Teraz w actionPerformerze dla przycisku wysyłającego dodaje do mojego panelu z okienkiem rozmowy JLabel bo JPanel przyjmuje tylko komponenty i inicjuje go oczywiscie najpierw Stringiem odpowiednim. I problem w tym ze label'e z tekstem mi sie dodawaja ale nie widze efektu w postaci tresci wiadomosci w okienku w ktorym ma to byc wyswietlane. Czy moze trzeba napisac jakąś funkcję odświeżającą JPanel ?? Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuje. Pisze pod NetBeans'em 5.0.
0
0
nie tędy droga...
robisz tak:
musisz mieć
JTexteArea area1=new JTextArea();
a potem tworzysz:
JScrollPane skrol1 = new JScrollPane(area1);
a skrol1 pakujesz do kontenera...
i juz działa....
pzdr....
0
witajcie,
jako projekt mam do napisania komunikator internetowy (w javie), ale nie wiem jak sie do tego zabrac.. :/ mozecie mnie naprowadzic od czego powinienem zaczac itp?
z gory dziekuje, pzdr
0
obroster napisał(a)
witajcie,
jako projekt mam do napisania komunikator internetowy (w javie), ale nie wiem jak sie do tego zabrac.. :/
Model komunikatora może wyglądać tak:
- komuniktator jako klient TCP łączy się z serwerem wielowątkowym
- serwer wielowątkowy obsługuje wielu klientów i rozsyła komunikaty między nimi
Aby napisać komunikator potrzebne Ci będą klasy:
- Socket - dzięki niej podłoczysz się do serwera
- InputStream, OutputStream - strumienie do odbierania/wysyłania danych pobrane z socketa
- BufferedReader, BufferedWriter - gdy będziesz chciał przesyłać czysty tekst
- Thread - aby utworzyć wątek czytający dane przychodzące z serwera
Natomiast do serwera potrzebne będą:
- ServerSocket - do nasłuchiwania
- Socket - to trzymania połącznia z klientem
- klasy strumieni - patrz wyżej
- Vector lub HashMap - na przechowanie wszystkich połączeń z klientami np socketów
- Thread - do odbierania danych przychodzących od klientów