Cześć, mam za zadanie, aby zrobić grę labirynt. Udało mi się zrobić rysowanie planszy, ale nie potrafię zrobić takiego układu jak na screenie, a przyciski te potrzebne mi są do sterowania ludzikiem. W załączniku wrzucam screena docelowego wyglądu, tego co udało mi się zrobić i moje kody.
Z góry dzięki za pomoc.
W Java Swing są kontenery z określonym layoutem. Do takiego rozmieszczenia przycisków najbardziej odpowiedni będzie layout typu "Grid" lub "GridBag". Wtedy masz tabelę, w której określasz, które komórki mają mieć stały rozmiar, a które rozmiar określony jako procent wielkości okna, jak również to, że ma zajmować tyle miejsca, ile pozostało.
W komórce layoutu możesz umieścić następny kontener layoutu, a komórki można łączyć w pionie i poziomie.
Sugeruję zapoznać się z NetBeans, w nim jest edytor interfejsu WYSIWYG, a kod tworzący interfejs generuje się sam.
andrzejlisek napisał(a):
W Java Swing są kontenery z określonym layoutem. Do takiego rozmieszczenia przycisków najbardziej odpowiedni będzie layout typu "Grid" lub "GridBag". Wtedy masz tabelę, w której określasz, które komórki mają mieć stały rozmiar, a które rozmiar określony jako procent wielkości okna, jak również to, że ma zajmować tyle miejsca, ile pozostało.
W komórce layoutu możesz umieścić następny kontener layoutu, a komórki można łączyć w pionie i poziomie.
Sugeruję zapoznać się z NetBeans, w nim jest edytor interfejsu WYSIWYG, a kod tworzący interfejs generuje się sam.
Właśnie próbowałem już w tym edytorze i zrobiłem cały układ taki jak na screenie, tylko nie potrafie wyświetlić planszy w tym JPanelu stworzonym przez edytor.