Pytania o aplikacje klient-serwer

0

Witam. Piszę bo ostatnie nie otrzymałem zadowalającej odpowiedzi na to pytanie więc tym razem lepiej sprecyzuje.

Uczę się programować i jako cel postawiłem sobie utworzenie prostego komunikatora-chatu w Javie. Chciałbym aby to działało tak jak np. World of Tanks tzn. pobiera się klienta w którym się gra ale cała bitwa jest na serwerze.

A więc gdy ja coś napiszę w polu tekstowym w moim kliencie i wyślę tekst, to wtedy dane zostaną przesłane na serwer który prześlę wiadomość do określonego klienta.

I moje pytanie brzmi:
Co muszę umieć/jakich innych jezyków niz Java misze umieć aby zrobić taki chat, czy Intelij wystarczy aby zrobić działające że sobą serwer i klient (czy wystarczy otworzyć w dwóch okienkach Intelija i w jednym robić klienta, w innym serwer czy trzeba coś bardziej zaawansowanego?) i jaką literaturę/artykuły/tutoriale na YT polecacie?

Wiem że takie masło maślane ale to właśnie chciałem napisać.

Dzięki za odpowiedzi.

0

Odpowiedź brzmi: robisz projekt, w projekcie trzy pod projekty (moduły, tak to chyba się nazywa w IntelliJu). Robisz pod projekt dla klienta (gracza), serwera(server) i część wspólną (common). Gdy masz te trzy moduły / projekty. To komunikację po nich lecisz po socketach. W kliencie masz gniazdo nasłuchujące i wysyłające na serwer, po stronie serwera analogiczne gniazdo wysyłające i odbierające od klientów a w commonie serializowane klasy których obiekty są wysyłane między klientem a serwerem. Po stronie klienta i serwera nasłuch prowadzisz w wątkach które pracują w pętlach. Klientów możesz identyfikować po nazwach albo czym tam chcesz.

Na dobrą sprawę aby napisać komunikator wystarczy Ci Java, jakieś sensowne IDE i Swing albo inny FX aby GUI po stronie klienta zrobić. Gdy będziesz miał to wszystko co napisałem wyżej: odpalasz na jednej maszynie serwer i dwie instancje klientów o różnych identyfikatorach i sprawdzasz czy komunikacja Ci leci między klientami przez serwer po socketach.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1